۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۵۹۴۱۴
با حضور رییس سازمان اوقاف؛

همایش مبلغان حماسه عظیم اربعین حسینی برگزار شد

همایش مبلغان افتخاری حماسه عظیم اربعین حسینی با حضور جمع کثیری از مبلغان و جمعی از مسؤولان حوزوی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
همايش علمي کاربردي تبليغ ويژه مبلغان محرم 1390

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان افتخاری حماسه عظیم اربعین حسینی عصر امروز با حضور جمع کثیری از مبلغان و جمعی از مسؤولان حوزوی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش که برای تبیین سیاست ها و اصول تبلیغ در ایام اربعین در عراق برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان سخنرانی کردند.

در ابتدا حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این که حماسه اربعین فرصتی بی نظیر برای مباحث تبلیغی است، افزود: بیش از 2 و نیم میلیون نفر از عاشقان اهل بیت(ع) در ایران در حرکت اربعین حضور پیدا می کنند، در این برنامه مهم دل ها آماده بوده و شور و حالی وجودا دارد که می توان استفاده کرد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که بیش از 3 هزار 500 نفر از مبلغان برای تبلیغ در برنامه اربعین ثبت نام کردند، اظهار داشت: طلاب جهادگر حضور جدی دارند که از این تعداد هزار و صد نفر برای انجام فعالیت انتخاب شدند.

وی با اشاره به اصول و سیاست های کار تبلیغی اربعین اضافه کرد: سیاست های رهبر معظم انقلاب برای حرکت اربعین مد نظر کامل است که یکی از این سیاست ها تقویت مرجعیت عراق به شمار می رود، حتی رهبر انقلاب فرمودند که در عراق عکس من را در دست نداشته باشید، اصل تقویت مرجعیت عراق با محوریت حضرت آیت الله سیستانی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که اصل دیگر احترام به حاکمیت کشور عراق است، گفت: تکریم میزبانی عراقی ها از دیگر سیاست ها به شمار می روند، قرار است که ایرانی ها کمک کار عراقی باشند؛ اصل دیگر تکریم نیروهای بسیج مردمی است.

وی در تشریح وظایف مبلغان اربعین افزود: اصل اول این است که مبلغان در هر شرایطی تلبس دائمی به لباس روحانیت داشته باشند، در کارهای تبلیغی ولایتمداری اصل است که باید مورد توجه مبلغان باشد؛ تیم های نظارتی در نظر گرفته شده که اگر کسانی سر خود عمل کردند دو سال از فعالیت های تبلیغی منع می شوند.

حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: مبلغان نباید وارد جدل های سیاسی و مذهبی شوند، مرجعیت و شیعه انگلیسی دنبال مطرح کردن بحث و جذب جمعیت هستند تا در ذهن زائران ایجاد شبهه کنند، قرار نیست که در این موضوعات وارد شویم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جهانی شدن راهپیمایی اربعین ادامه داد: نخستین باری که آمریکایی ها حماسه عظیم اربعین را دیدند آن را مورد بررسی قرار دادند و گفتند که ما نگران برگزاری موسم حج و تجمع مسلمانان در مکه بودیم اما پایگاه اصلی کربلا است و باید مراقب آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف عنوان کرد: امام حسین(ع) جان خود را دادند تا بشریت و انسان ها از ضلال، جهالت و گهراهی رهایی پیدا کنند، امام حسین(ع) تلاش جهادی همراه با استقامت و تدبیر و درایت داشتند که باید سرلوحه مبلغان باشد.

وی با اشاره به دشمنان اصلی انسان ها در زیارت اربعین افزود: یکی از این دشمنان کسانی هستند که در جامعه و امت اختلاف می اندازند که مصداق امروز آن آمریکایی ها هستند، روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان تأکید کردند که دو خطا باید اصلاح شود؛ یکی این که می گویند اگر امام فرموده هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید از روی لجاجت بوده است و دیگری این که اگر می خواهیم مشکلات حل شود باید با دشمنان بسازیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که برخی از افراد خسته شدگان از راه انقلاب هستند، اظهار داشت: آقا فرمودند که دشمن اصلی آمریکا است که این ها خط می دهد چه جاسوس دشمن و چه خسته شدگان از راه باشند.

وی ادامه داد: گروه داعش و اختلافی که در امت اسلامی به وجود آمده از سوی آمریکا ایجاد شده است، پشت صحنه این فعالیت ها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، در این میان برخی افراد بدبخت به نیابت از آمریکا در منطقه می جنگند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که دشمن دومی که زیارت اربعین بیان می کند منافقان هستند، ابراز داشت: سرمداران نفاق امروز بشری سرمداران آمریکا هستند و منافق تر از آن ها پیدا نمی شود، از یک طرف دم از حقوق بشر و دموکراسی می زنند اما از طرفی دیگر در جهان جنایت می کنند.

وی عنوان کرد: می گویند آمادگی مذاکراه و حل مشکلات هسته ای را داریم اما بد عهدی می کنند، چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که پس از پذیرفتن برجام تحریم هایی علیه ایران شده که دادخواستی طولانی باید برای محاکمه ایران آماده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: تمام جرائم بزرگی که در عالم رخ می دهد آمریکا در آن شرکت دارد؛ امید به خدا و پیروزی جبهه حق باید مد نظر مسلمین باشد، در اربعین سال گشته بیش از 20 میلیون زائر حضور داشتند، باید به آینده امیدوار باشیم و به وظیفه خود در برنامه عظیم اربعین عمل کنیم./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات