۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۴۵۹۴۲۲
رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد خبرداد؛

اداره موکب های مشهد از سوی تشکل های مردمی/ حضور 250 طلبه به عنوان خادم در موکب ها

موسویان گفت: امسال در راستای تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به ضرورت کار جبهه ای مردمی، اغلب امور موکبها به تشکلهای مردمی واگذار شده که در عین کاهش هزینه ها، کیفیت کار را بالا برده و سبب پیوند تشکلهای مردمی و تشکیل شبکه خادمین حسینی می شود.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدوحید موسویان، رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد عصر پنجشنبه در همایش خادمان مردمی اربعین حسینی در تالار شهر گفت: در طول تاریخ انبیا و اولیا، هیچ اتفاقی به عظمت اربعین حسینی رخ نداده است که هم مردمی، هم فراملی، هم میلیونی و هم توحیدی و معنوی و بر محوریت انسان کامل باشد.

وی افزود: حتی جمهوری اسلامی ایران هم که پرچمدار گفتمان مقاومت در منطقه است، در اجتماع عظیم اربعین کاره ای نیست و در واقع دولتها در این امر نقشی ندارند.

موسویان با بیان اینکه هیچ مکتبی طی تاریخ نتوانسته چنین جمعیتی را دور هم جمع کند، اظهار کرد: مسیر اربعین، مسیر عجیبی است که اتفاقات بزرگی به واسطه آن رقم می خورد با این وجود اربعین از سوی رسانه های جهان بایکوت شده است.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: امسال در راستای تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به ضرورت کار جبهه ای مردمی، اغلب امور موکبها به تشکلهای مردمی واگذار شده که در عین کاهش هزینه ها، کیفیت کار را بالا برده و سبب پیوند تشکلهای مردمی و تشکیل شبکه خادمین حسینی می شود.

وی ادامه داد: البته کار مردمی به معنای بی نظمی و هرج و مرج نیست بلکه باید با وحدت فرماندهی، به بهترین شکل می تواند به انجام برسد.

موسویان با بیان اینکه به موازات عظمت کار، خدمات رسانی به جمعیت حاضر در این اجتماع نیز امری دشوار و در عین حال کم نظیر است، افزود: تأمین امنیت و ارائه خدمات مختلف اعم از حمل و نقل، پذیرایی، اسکان و... آن هم در کشوری دیگر با امکانات زیرساختی نه چندان بالا و به زائرانی از ملیتهای گوناگون، کار آسانی نیست.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد با اشاره به همکاری بیش از 500 خادم مردمی که بیش از صد نفر آنها خواهران هستند، گفت: امسال تلاش کردیم با بهره مندی از حضور پزشک و پرستار، طلاب، راننده، خادم خواهر و ... در موکبها، مجموعه فرهنگی خدماتی کامل به زائران ارائه دهیم.

وی با اشاره به در نظر گرفتن پیوست تبلیغی برای همه اتوبوسهای اعزامی از مشهد مقدس، گفت: 250 طلبه در ایام اربعین حسینی با موکبهای مشهدالرضا(ع) همکاری دارند.

موسویان یادآور شد: با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، امسال مراسم بدرقه خادمان اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: خدا را شکرگزاریم که ما را خادم امام حسین(ع) قرار داد و بدون شک، خدمت به زائران امام رضا(ع) فتح بابی برای خدمت ما به زائران حسینی شده است./202/930/ب1

ارسال نظرات