۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۵۹۴۴۲
با سخنرانی آیت الله علم الهدی؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه در مشهد برگزار می شود

مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در حرم مطهر رضوی و مساجد سطح شهر مشهد با سخنرانی وعاظ برجسته برگزار می شود.
حضرت رقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت رقیه(س) مصادف با پنجم ماه صفرالمظفر در اماکن مذهبی مشهد برگزار می شود.

حرم مطهر رضوی

مراسم سوگواری شب شهادت حضرت رقیه(س) جمعه شب، چهاردهم آبان ماه ٩٥ ساعت 17:45 با سخنرانی حجت الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری و مرثیه سرایی سید جعفر ماهرخسار و مهدی رسولی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در حرم رضوی برگزار می شود.

مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت رقیه(س) مصادف با 15 آبان ماه ساعت 10 صبح با سخنرانی حجت الاسلام محمود مفرفت در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.

زائران غیر ایرانی نیز در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر به عزاداری برای این طفل سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) می پردازند.

مسجد علی النقی

مراسم عزاداری و سوگواری ظهر شهادت حضرت رقیه(س) پانزدهم آبان ماه مصادف با پنجم ماه صفر ساعت 12:30 در مسجد علی النقی واقع در خیابان عبادی برگزار می شود.

سخنران این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد همراه با مداحی وحید حامد مقدم است.

مسجد امام حسین

مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) از چهارشنبه 12 آبان ماه، به مدت سه شب ساعت 21 در مسجد امام حسین(ع) محله قاسم آباد برگزار می شود.

در این مراسم حجت الاسلام مهدی ارفع، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد به ایراد سخن و علیرضا فاطمی به مداحی می پردازد.

مسجد حضرت زهرا

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت رقیه(س) و گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان، جمعه ۱۴ آبان ماه، ساعت ۱۹:۳۰ در مسجد دانشگاه حضرت زهرا(س) واقع در خیابان صارمی می شود.

سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و مداحی حاج مهدی کاظمی و سید مجتبی میرجلیلی از جمله بخش های این مراسم است.

یادآور می شود، حضرت رقیه(س) همزمان با پنجم ماه صفر به شهادت رسیدند که بارگاه مخدره ایشان در شهر شام واقع شده است./204/1308/ب1

ارسال نظرات