۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۵۹۴۴۶
مسؤول دبیرخانه کانونهای خراسان رضوی:

تلاوت واقعی قرآن سبب نزول برکات آسمانی است

مسؤول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در واقع تلاوت کنندگان واقعی قرآن کم هستند، گفت: جامع ترین کلام در مکارم اخلاق هم قرآن است، اخلاقی که امروز مشکل جامعه ما است و کمرنگ شده است و به همین دلیل جامعه از آن رنج می برد.
عبداللهی مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان کانونهای مساجد خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه 13 آبان در مسجد العلی با اشاره به آیات قرآنی درباره قاریانی که همواره با قرآن مأنوس هستند و این کتاب الهی را داروی دردها و درمان خودشان می دانند، گفت: خداوند در قرآن از آنها به نیکی یاد می کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید که به دلیل تلاوت این تلاوت کنندگان قرآن، خداوند باران می باراند، افزود: به خاطر آنان خداوند حتی عذاب را از انسانها برمی دارد.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: اگر در جامعه ای قاریان واقعی قرآن وجود داشته باشند خداوند عذاب را بر می دارد و این با توجه به نص صریح قرآن است.

تلاوت کنندگان واقعی قرآن کم هستند

وی با بیان اینکه متأسفانه با توجه به آیات قرآنی این دسته از افراد کم هستند، اظهار کرد: در واقع  تلاوت کنندگان واقعی کم هستند و امروز آسیبهای این حوزه هم به همین قسمت برمی گردد.

عبداللهی ادامه داد: باید دید که هدفمان از برگزاری این مسابقات و تلاوت قرآن چیست چرا که خداوند نوید داده است به خاطر تلاوت تالیان واقعی قرآن برکات زمین و اسمان را افزایش می دهد.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درادامه با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) گفت: امیدبخش ترین کلام قرآن است و باید امیدوار باشید که خداوند همه گناهان را به خاطر حسنات می بخشد.

جامعترین کلام در مکارم اخلاق هم قرآن است 

وی درادامه با شاره به سخنان امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: جامعترین کلام در مکارم اخلاق هم قرآن است، اخلاقی که امروز مشکل جامعه ماست و کمرنگ شده است و به همین دلیل جامعه از آن رنج می برد.

وی درادامه توضیح آیه 114 سوره هود گفت: امید، اخلاق، ثواب، پاداش و همه ارزشهای والای انسانی در قرآن است و این بلندترین کلام است که هیچکس به انتهای آن نرسیده است و هرچه درآن پژوهش کنید هر روز به یافته های جدیدی دست می یابید.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی خطاب به برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان کانونهای مساجد استان گفت: شما فقط به قرائت قرآن اکتفا نکیند و پس از قرائت یک پیام قرآنی هم برای مردم بیان کنید.

وی با بیان اینکه با این کار شما مردم بیشتر با قرآن آشنا می شوند، تصریح کرد: در همین راستا باید مردم را به فهم قرآن تشویق کنید و این وظیفه قاریان و حافظان قرآن است و این امور لازم است که در جامعه توجیه شود./202/934/ب1

ارسال نظرات