۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۵۹۴۴۷
فردا؛

غنچه‌های حسینی در حرم رضوی تجمع می کنند

اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» فردا؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
اجتماع «غنچه‌های حسینی» همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: اجتماع بزرگ «غنچه‌های حسینی» و گرامیداشت کودکان شهدای مدافع حرم همزمان با پنجم ماه صفرالمظفر و سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار می شود.

وی اعلام کرد: این اجتماع ویژه دختران و پسران 3 تا 6 ساله است که شنبه 15 آبان ماه ساعت 8:30 تا 9:30 در رواق امام خمینی(ره) دایر می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اجتماع بزرگ غنچه‌های حسینی در روز شهادت حضرت رقیه(س) همه ساله در بستر مجموعه‌ها و تشکلات مذهبی به طور متفرقه برگزار می‌شد ولی امسال با تعاملات صورت گرفته برنامه منسجمی در این رابطه اجرا می شود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: این برنامه با همکاری آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سازمان بسیج زنان خراسان رضوی و سپاه امام رضا(ع) می شود.

وی در ادامه سخنانش به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری دختر سه ساله امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه شب شهادت و ظهر شهادت حضرت رقیه(س) در رواق امام خمینی(ره) همراه با مرثیه سرایی و عزاداری مداحان اهل بیت برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: پایگاه های فرهنگی باغ رضوان و صحن جامع در حرم امام رضا(ع) با غرفه های نقاشی، قصه گویی کودکان، مهدویت، تدبر در قرآن، خوشنویسی و غرفه عهد می بندم میزبان نو نهالان و کودکان است.

وی افزود: برنامه «جوانه های رضوی» ویژه دانش آموزان گروه های زیارتی در نظر گرفته شده است که در صورت ثبت نام مخاطبان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: «نقش حضرت رقیه در واقعه کربلا»، «رسالت کاروان اسیران کربلا»، «مصائب وارده بر حضرت رقیه» و «ویژگی هاي اخلاقی و سیاسی حضرت زینب» موضوعاتی است که در سلسله سخنرانی های ویژه خواهران در رواق دارالحکمه تبیین می شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های متعددی برای زائران غیر ایرانی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: سلسله سخنرانی های اخلاقی و تربتی، مسابقه فرهنگی، مرثیه سرایی و عزاداری، اقامه نماز جماعت، حلقه های معرفت عقیدتی ـ اجتماعی و پاسخگویی به سؤالات شرعی در رواق های دارالمرحمه، غدیر ، کوثر و مقبره شیخ حرعاملی برگزار می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات