۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۴۸۶
آیت الله مجتهد شبستری:

برخی به گونه ای مدیریت می کنند که مردم به انقلاب بی اعتماد شوند

امام جمعه تبریز گفت: برخی به جای تروج روحیه‌‌ی انقلابی‌‌گری در میان مردم به گونه‌‌ای سخن می‌‌گویند و رفتار می کنند که نسل جوان به آینده و انقلاب بی اعتماد شوند به گونه ای مدیریت می کنند که مردم از راه امام خمینی (ره) دور شوند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه جوانان و دانشجوان انقلابی در ۱۳ آبان با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه استکبار را شکستند، اظهار داشت: مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دادند که آمریکا هیچ غطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان به مناسبت روز جهانی مبارزه با استکبار، ابراز داشت: این اقدام دانشجویان خط امام در به تعبیر بنیان گذار کبیر انقلاب انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب نخست بود چرا که ماهیت و چهره حقیقی آمریکا برای جهانیان نمایان و مشخص شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اقدام جوانان انقلابی در سال ۵۸  پاسخی در برابر یک قرت چپاول، غارت و ظلم و تعدی آمریکا به ملت ایران بود، ابراز داشت: ظلم و تعدی آمریکا علیه ملت بزرگ ایران هنوز نیز تداوم دارد و این کشور جنایتکار هنوز دست از جنایت و چپاول در جهان برنداشته است.

وی با تأکید بر حفظ هوشیاری و دشمن شناسی، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز بایدبا شناخت دشمن، توطئه های آنها را بشناسند چرا که هدف اصلی دشمن همین نسل جوان است، آمریکا بعد از انقلاب دشمنی خود را علیه ملت ایران تشدید کرد و در داخل و خارج ایران به ظلم و ستم خود علیه ملت ایران ادامه داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مبارزه با استکبار از سوی امام راحل یک حرکت منطقی است، ادامه داد: مبارزه امام راحل با استکبار جهانی یک اقدام لجوجانه که عده ای تلاش دارند چنین جلوه دهند نبوده است، امام راحل با شناخت ماهیت پلید استکبار و روحیه سلطه گری آن در برابر این کشور جنایت کار ایستاد.

وی با بیان اینکه دیگر دلیل امام راحل بر دشمنی با آمریکا اقدام غیر منطقی آن بر پناهندگی محمدرضای پهلوی که مورد اقبال مردم نبود و از کشور رانده شد، بود، ادامه داد: آمریکا که از در رانده شده است به جهت روحیه استکباری خود تلاش دارد بار دیگر برای احیای سلطه گری از پنجره وارد شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به بحران اخلاقی در آمریکا، خاطرنشان کرد: در رقابتهای انتخاباتی آمریکا دیدم که این کشور از بحران اخلاقی برخوردار است، طرح مباحث جنسی و ضد اخلاقی در این رقابتها نشانداد که این کشور از فرهنگ و اخلاق فرسنگها فاصله دارد.

وی با اشاره به اندیشه حل مشکلات در ارتباط با آمریکا، آن را غیر منطقی و نا معقول دانست و گفت: آمریکایی که خود از بحران در حوزه های مختلف رنج می برد چگونه خواهد توانست مشکلات کشور را حل کند، مصداق بارز این امر نقض عهد برجام و عملکرد خصومت بار آمریکا علیه ملت ایران و عدم رفع تحریمها است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه سازش با آمریکا نسخه‌‌ی وابسته‌‌ها و از پا افتادگان انقلابی نما است، ادامه داد: آمریکا بار دیگر با بدعهدی در برجام نشان داد که هنوز غیر قابل اعتماد، دروغگو و شیاد است، باید دشمن متوجه باشد که اگر تعهدات خود را عمل نکند سانتریفیوژهای ایرانی با قدرت هر چه تمام و بیشتر از گذشته کار خود را آغاز خواهندکرد.

وی با تآکید بر تداوم روحیه انقلابی گری در میان نسل جوان، ادامه داد: برخی به جای تروج روحیه‌‌ی انقلابی‌‌گری در میان مردم به گونه‌‌ای سخن می‌‌گویند و رفتار می کنند که نسل جوان به آینده و انقلاب بی اعتماد شوند به گونه ای مدیریت می کنند که مردم از راه امام خمینی (ره) دور شوند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگرچه جوانان گذشته را ندیده و بدعهدیهای آمریکا در گذشته را لمس نکرده باشند، اما می تواندد با مطالعه تاریخ به خباثت آمریکایی پی ببرند، تصریح کرد: اندیشه انقلابی باید در میان نسل جوان تداوم یابد.

وی در پایان با اشاره به پیروزی مقاومت در انتخابات لبنان، خاطرنشان کرد: پس از گذشت دو سال و نیم از بحران حکومتی در این کشور آقای عون که مورد حمایت حزب الله لبنان است به وسیله‌‌ی پارلمان انتخاب شد، عربستان سعودی و اسرائیل از این نتایج ناراضی هستند چرا که عون در مراسم سوگند خود  بیان داشته است که در مسیر آزادی اراضی اشغالی حرکت خواهد کرد./854/201/ب3

ارسال نظرات