۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۴۹۵
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی:

اربعین حسینی احیا کننده راه شهدا و احیای نهضت عاشورا است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: اربعین حسینی احیا کننده راه شهدا و احیای نهضت عاشورا است، این روز روشنگری و محبت به امام حسین(ع) و برائت از کفار است.
اوحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مجتبی اوحدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در اجتماع ملی زائران اربعین که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت:‌ اربعین حسینی احیای شهدا و احیای نهضت عاشورا است، این روز روشنگری و محبت به امام حسین(ع) و برائت از کفار است.

وی رمز برپایی و احیای مراسم اربعین حسینی برائت از دشمنان امام حسین(ع) و شناخت یزید و عبیدالله هر زمان دانست و گفت:‌ اربعین بزرگترین دوره خدمت تاریخ است و نام امام حسین(ع) که اربعین را در جهان به تثبیت رسانده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در زیارت اربعین هدف‌های بزرگی از جمله جلوگیری از تحریف زائرانی که مشرف می‌شوند به زیارت امام حسین(ع) نهفته است، تمام زائران باید بدانند زیارت اربعین عبادت است و شرط عبادت نیز قصد قربت الی الله است.

حجت الاسلام اوحدی اربعین را بیعت با سرور شهیدان امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: اسلام را پیامبر(ص) به وجود آورد و امام حسین(ع) این اسلام را زنده نگه داشت.

وی به زائران حسینی توصیه کرد از بردن دلار به عراق خودداری کنند و افرادی که در موکب‌ها مستقر هستند با پوشش خلاف شئونات اسلامی حضور نداشته باشند، همچنین در این سفر باید توجه داشت که  محور عزاداری‌های ما سید الشهدا(ع) است و نباید کوچکترین نقطه ضعفی را به دشمنان داد چرا که دنیا این عزاداری‌ میلیونی را رصد می‌کند و دشمنان نیز به دنبال صحنه‌ای هستند که در سطح دنیا بر علیه مسلمانان پخش کنند پس بنابراین باید دقت داشت./880/203/ب3

 

ارسال نظرات