۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۹۵۱۵
امام جمعه بندرعباس:

مفاهیم اساسی فرهنگ جامعه رشد و توسعه را در پی دارد

امام جمعه بندرعباس گفت: اگر فرهنگ یک جامعه دارای مفاهیم اساسی باشد رشد و توسعه را به دنبال دارد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، به رسوایی‌ های اخلاقی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افشاگری آنان علیه یکدیگر اشاره کرد و گفت: کسانی که خود، اقتصادشان در حال انفجار و نابودی است و800 میلیارد دلار کسری بودجه دارند چگونه می ‌توانند اقتصاد دیگر کشورها را نجات دهند.

وی با اشاره به گسترده و فراگیری مقوله فرهنگ عمومی افزود: فرهنگ عمومی مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ قوم یا ملت را شامل می شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به 14 آبان بعنوان روز فرهنگ عمومی تاکید کرد: برخورداری فرهنگ یک جامعه از مفاهیم اساسی سبب رشد و توسعه آن جامعه می شود.

آیت الله نعیم آبادی، تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور از وضع اقتصادی کنونی دانست و تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی در گرو تبدیل مبانی دینی اقتصاد مقاومتی به یک فرهنگ عمومی است.

وی ادامه داد: زمانی که جامعه از برکات تولید بهره‌مند شود و عزت خود را با هیچ چیز عوض نکند اقتصاد مقاومتی تحقق یافته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار در راهپیمایی 13 آبان در استان، تحقیر آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی این کشور به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) از مهمترین برکات روز 13 آبان نام برد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند افراد انقلابی و متقی است ابراز داشت: مسؤولان با درک شرایط کنونی جامعه و نیاز به نیروی انسانی خلاق، متعهد و باایمان تلاش خود را برای تربیت فرزندانی انقلابی و متقی به‌ کار گیرند.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه تصریح کرد: افشای اسناد سیاست‌ های جنایتکارانه آمریکا بر علیه کشورهای دیگر از دیگر برکات روز 13 آبان است.

امام جمعه بندرعباس گفت: بصیرت و آگاهی امر مهم و ضروری است چرا که وجود این مهم سبب می شود، فساد و تباهی از جامعه دور شود و افراد به بیراهه نروند./851/201/ب3

ارسال نظرات