۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۵۴۰
آیت الله علم الهدی:

13 آبان، انقلاب اسلامی را تضمین کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز همان آمریکایی که در سال 32 مردمش از سیاست های دولتش رضایت نسبی داشتند، به وضعی دچار شده که دیگر نقطه ای را نمی توان یافت که در آن پرچم آمریکا را به آتش نکشند . به فرموده رهبر معظم انقلاب، اولین شعار هر آزاده خواهی در هر گوشه جهان «مرگ بر آمریکا» است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته استکبارستیزی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 را مهم ترین اتفاق تاریخی 13 آبان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به تعبیر «انقلاب دوم» که توسط امام راحل به جریان تسخیر لانه جاسوسی اطلاق شد، خاطرنشان کرد: این اتفاق اولین سیلی پس از جنگ جهانی دوم به آمریکا بود و هیچکس تا آن روز جرأت این که حتی سخنی درباره خوی استکباری آمریکا بگوید نداشت اما جوانان ما دیپلمات های آن ها را اسیر کردند.

وی افزود: علت دیگری که امام(ره) به خاطر آن، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامیدند، تضمین انقلاب اسلامی توسط این اتفاق بود. آمریکایی ها می خواستند با همان نسخه کودتای 28 مرداد سال 32، شاه را به کشور برگردانند اما این حرکت جوانان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، توطئه آمریکا را نقش بر آب کرد.

آیت الله علم الهدی با مقایسه شرایط آمریکا طی سی سالِ گذشته از واقعه 13 آبان، اظهار کرد: امروز همان آمریکایی که در سال 32 مردمش از سیاست های دولتش رضایت نسبی داشتند، به وضعی دچار شده که دیگر نقطه ای را نمی توان یافت که در آن پرچم آمریکا را به آتش نکشند . به فرموده رهبر معظم انقلاب، اولین شعار هر آزاده خواهی در هر گوشه جهان «مرگ بر آمریکا» است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: ترامپ این انتخابات را نقطه نجات آمریکا می داند و کلینتون نیز این انتخابات را تنها راه نجات دموکراسی در آمریکا بیان کرده است. این یعنی آمریکا رو به اضمحلال است. این یعنی در آمریکا دموکراسی وجود ندارد و آمریکای با این عظمت برده یک مشت یهودی صهیونیست هستند. کسانی که می خواهند آمریکا را اداره کنند، می گویند وضع آمریکا چنین است.

وی سپس به مقایسه شرایط جمهوری اسلامی پس از گذشت حدود 40 سال از 13 آبان 58 پرداخت و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب همان صلابت امام راحل را دارند. اگر آن روز دانشجویان پیرو خط امام در کنار صلابت امام(ره) حضور داشتند، خوشبختانه امروز چند صد برابر آن دانشجویان، جوانان متدین حزب اللهی از نسل دوم و سوم انقلاب حضور دارند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه سازش با آمریکا همواره برای ایران همراه با خسران بوده است، به نمونه هایی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و دولت فعلی گریز زد و افزود: ما تا این اندازه در ماجرای برجام هزینه دادیم، آن وقت وزیر خارجه آمریکا خود می گوید تحریم های ما پس از برجام بیش از تحریم های قبل از برجام بوده است.

وی در پایان با بیان این که برخی در خانه ملت می گویند «از فتنه نتا چه زمانی باید دم زد؟»، تصریح کرد: حالا شما به بنده و امثال بنده اهانت کنید و بگویید کاسب فتنه، مهم نیست، ما سرباز قضیه‌ایم، سرباز باید ترکش بخورد، باید گلوله بخورد، باید جان دهد، برای ما مهم نیست اما مقام معظم رهبری را چه می‌گویید که فرمودند فتنه 88، خط قرمز ما هست./820/201/ب3

 

ارسال نظرات