۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۵۹۵۵۳
مدیرعامل خبرگزاری حوزه خواستار شد:

افزایش سهم اطلاع رسانی دینی در فضای ملی و بین المللی

حجت الاسلام مولایی با تأکید بر این‎که حوزه در عرصه اطلاع‎رسانی دینی سهم خود را نگرفته است، گفت: فقر در اطلاع‎رسانی دینی و کاستی‎هایی که در این عرصه داریم، سبب بروز آسیب‎های جدی اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده است.
حجت‌الاسلام حسن مولایی حسن مولایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‎الاسلام حسن مولایی، مدیرعامل خبرگزاری حوزه، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در گفت‎وگو با خبرگزاری رسا، درباره وضعیت رسانه‎های حوزوی با روی کار آمدن مدیر جدید حوزه‎های علمیه اظهار داشت: انتظار و توقع از آیت‎الله اعرافی در جایگاه مدیریت حوزه این است که در عرصه‌های گوناگون، تحولی را ایجاد کند که یکی از ساحت‎های بسیار ضروری برای تحول در عرصه ملی و فراملی، اطلاع‌رسانی دینی است.

وی افزود: ما نسبت به اطلاعرسانی دینی قائل هستیم که حوزه سهم خود را نگرفته است؛ نه اطلاع رسانی حوزه به حوزه و نه حوزه به جامعه در افق ملی و فراملی. بر این اساس یکی از ضرورت‎هایی که در مدیریت حوزه لازم است به آن پرداخته شود و به نظر می‎رسد مدیر محترم حوزه نیز توجه به این عرصه دارد، بحث اطلاعرسانی است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه، تأکید کرد: نگاه به خروجی رسانههای ملی اعم از رادیو، تلویزیون، خبرگزاریها و مطبوعات نشان می‎دهد اطلاعرسانی دینی به سهم خود در این عرصه نرسیده و علیرغم اینکه کشور دارای نظام جمهوری اسلامی بوده و روحانیت در رأس هرم قدرت نظام قرار دارد، ولی در بدنه و دامنه رسانه کشور، دین به قله‌های اطلاعرسانی که باید می‎رسید، نرسیده است.

وی ادامه داد: فقر در اطلاعرسانی دینی و کاستی‎هایی که در این عرصه داریم، سبب بروز آسیبهای جدی اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده است. در حالی که حوزه می‌تواند در این عرصه بسیار مداخله کرده و اثرگذار باشد؛ البته احساس می‌شود آیت‎الله اعرافی ضرورت پرداختن به این عرصه را می‌دانند و نگاه به این عرصه دارند. امیدواریم آن تحولاتی که انتظار میرود در آینده نه چندان دور رخ دهد.

حجت‎الاسلام مولایی درباره چشم انداز حوزه در عرصه رسانه نیز گفت: به صورت رسمی چیزی در این‌باره نشنیده‌ام ولی به صورت طبیعی آیت‌الله اعرافی عرصههای مختلف را مطالعه کرده و به نظراتی نیز رسیده‌اند و امیدواریم این تحول مانند سایر عرصه‎ها که نیاز به تحول دارد در رسانه نیز رخ دهد.

وی ادامه داد: البته فکر می‎کنم مدیر جدید حوزه‎های علمیه در برنامههای آینده خود تحولات مختلفی دارند که امکان پرداختن به این عرصه نیز باید باشد و امیدوارم خداوند متعال توان و توفیقی به ایشان و همکارانشان بدهد تا بتوانند آینده بهتری را برای حوزه رقم بزنند./993/پ202/س

ارسال نظرات