۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۵۹۵۵۶
آیت الله رضازاده:

سهل انگاری مسؤولان از موانع اجرایی شدن امر به معروف است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ترس آمران و ناهیان از ریختن آبرو به واسطه توهین فرد عامل منکر یا تارک معروف و سهل انگاری بزرگان و مسؤولان کشور را دو مانع مهم اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر دانست و گفت: مطابق حدیث نبوی، خداوند در کنار زکات مال، زکات آبرو و حیثیت را هم واجب کرده است و ریختن آبرو در راه اسلام سبب رشد جایگاه و درجات معنوی انسان می شود.
ايت الله رضازاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان جمعه در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: دعوت کردن به کارهای خوب و جلوگیری از کارهای بد در همه کشورهای دنیا پسندیده است و همه حتی غیرمسلمانان به خوبی و فواید امر به معروف و نهی از منکر واقف هستند.

وی افزود: با این وجود آنچه به ویژه در کشور ما مانع اجرای این فریضه شده، ترس آمران و ناهیان از ریختن آبرو به واسطه توهین فرد عامل منکر یا تارک معروف است.

آیت الله رضازاده تصریح کرد: این در حالی است که مطابق حدیث نبوی، خداوند در کنار زکات مال، زکات آبرو و حیثیت را هم واجب کرده است و ریختن آبرو در راه اسلام سبب رشد جایگاه و درجات معنوی انسان می شود. همچنین امیرمؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند امر به معروف و نهی از منکر  نه روزی و نه عمر را کم نمی کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: اگر آمران معروف و ناهیان منکر به این مهم واقف باشند نه تنها هراسی از شنیدن توهین نخواهند داشت بلکه به آن افتخار هم می کنند.

سهل انگاری بزرگان و مسؤولان کشور؛ دومین مانع اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر

وی، سهل انگاری بزرگان و مسؤولان کشور را دومین مانع اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: مردم معمولا به مدیران و مسؤولان نگاه می کنند؛ اگر مدیران رعایت کنند محال است زیردستها رعایت نکنند.

آیت الله رضازاده با بیان اینکه باید همه جا را منبر امر به معروف و نهی از منکر قرار داد، یادآور شد: در بین توصیه های ائمه اطهار(ع)، یک توصیه همیشه همراه با دعا است و آن توصیه به احیای امر اهل بیت(ع) است که همیشه با عبارت دعای «رحم الله» همراه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ضمن تقدیر از تلاشها و برنامه های ستاد امر به معروف ونهی از منکر به ویژه در خراسان، گفت: شما در مسیر احیای امر گام برمی دارید و قطعا مشمول دعای ائمه اطهار(ع) خواهید بود./201/930/ب1

ارسال نظرات