۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۵۹۵۷۶
ستاد دانشگاه فردوسی مشهد:

نیازمند آثار علمی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هستیم

حجت الاسلام جواهری با اشاره به اینکه تنها کتاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، از سوی یک مسیحی انگلیسی نوشته شده است، گفت: علمای ما در این عرصه کارهای زیادی کرده اند ولی آثار علمی هم انتظار می رود چرا که چشم جهان اسلام به ایران و علمای حوزه علمیه تشیع است.
حجت الاسلام جواهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدرضا جواهری، دبیر علمی همایش کشوری امر به معروف و نهی از منکر جمعه در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با آیت الله خلخالی گفت: امیرمؤمنان علی(ع)، آمر به معروف را خلیفة الله و خلیفة رسول الله می دانند.

وی با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که تذکر لسانی، معجزه می کند منتها باید روشهای آن را پیدا کرد، تصریح کرد: اگر تذکر لسانی در جامعه فرهنگسازی شود، دیگر آمران معروف و ناهیان منکر هراسی از شنیدن توهین یا صدمه دیدن فیزیکی نخواهند داشت.

حجت الاسلام جواهری اظهار کرد: طبق بررسی که در قوانین کشورهای فرانسه و آلمان داشتیم، متوجه شدیم اخیرا برای کنترل جرایم، چند قانون هایی همچون شهامت مدنی وضع کرده اند که طبق آن اگر فردی شاهد وقوع جرمی باشد اما گزارش ندهد به مجازاتهای سنگینی محکوم می شود. همچنین در آلمان بالاترین نشان آلمان را به فردی که مسؤولیت پذیری اجتماعی اش را در حد اعلی نشان داده باشد، می دهند.

دبیر علمی همایش امر به معروف و نهی از منکر در ادامه به جزئیات این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش، نخستین همایش با عنوان «خلیفة الله و واجب فراموش شده» و موضوع مسأله شناسی و پاسخگویی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر پیرامون قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر محسوب می شود که به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت اساتید حوزه و دانشگاه در هیأت علمی این همایش، گفت: فراخوان مقاله همایش نیز با توجه به 24 ماده قانون حمایت از آمران و ناهیان، در 40 محور اعلام شده است.

حجت الاسلام جواهری افزود: با توجه به نقش فعال حوزه های علمیه که در کنار دانشگاه پیشگامان گفتمان سازی نخبگانی هستند، فصل برجسته همایش را گفتمان سازی نخبگانی شکل می دهد و می خواهیم همایش برای همایش نباشد بلکه راهگشا، کاربردی و پاسخگوی نیازهای جامعه واقع شود.

استاد دانشگاه در پایان با اشاره به نقش علما در حمایت معنوی از اینگونه برنامه ها، یادآور شد: در جهان اسلام تنها کتابی که در زمینه امر به معروف ونهی از منکر نوشته شده، کتاب پوکر است که یک مسیحی انگلیسی است.

وی ادامه داد: علمای ما در این عرصه زیاد کار کرده اند ولی آثار علمی هم مورد انتظار است چرا که چشم جهان اسلام به ایران و علمای حوزه علمیه تشیع است./202/930/ب1

ارسال نظرات