۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۶۵۸
حجت الاسلام خراسانی:

اربعین نماد عقیدتی جهان تشیع است/ ایجاد و تحکیم وحدت اسلامی اساس حفظ این فرهنگ اصیل است

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که پیاده روی اربعین یک نوع نمایش قدرت عظیم شیعه است، گفت: دشمن از خاموش شدن فروغ این حماسه نا امید شده است و برای همین به دنبال ایجاد انحراف در بین امت اسلامی است.
پیاده روی اربعین

حجت الاسلام محمد باقر خراسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین ابعاد فرهنگی راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و گفت: در دهه اخیر دشمن از سرمایه گذاریهای مادی، تبلیغ و ترویج مبانی غلط فرهنگی برای کم رنگ کردن شکوه و عظمت گردهمایی و پیاده روی اربعین استفاده می کند؛ بر این اساس دشمن در چند سال گذشته با اقداماتی نظیر نا امن کردن فضای جغرافیایی عراق سعی در اجرای اهداف خود داشته است، اما شکوه روز افزون این حماسه گواه بر این است که دشمن در پیشبرد اهدافش ناکام مانده است.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که پیاده روی اربعین یک نوع نمایش قدرت عظیم شیعه است، اظهار داشت: حقیقت عظیم راهپیمایی اربعین همه رسانه ها، بنگاه های خبری، نظریه پردازان و تحلیل گران خارجی را مجبور به پوشش گوشه ای از این حماسه بزرگ کرده است این در حالی است که دشمن در همین بنگاهها در تلاش است برای از بین بردن این حماسه عظیم فعالیت از آخرین متد های جنگ نرم بهره برداری کند.

حجت الاسلام خراسانی با بیان این که در سال گذشته قریب به 25 میلیون نفر از 65 کشور دنیا در راهپیمایی اربعین حضور داشتند، ابراز داشت: حقیقت این است که تا به حال تاریخ در دنیا هیچ تجمعی مانند تجمع اربعین را در اسناد خود ثبت نکرده است؛ بنابراین پیام راهپیمایی عظیم اربعین وحدت و یک پارچگی ملت های مسلمان است.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که  حماسه سازان اربعینی هر ساله از نقاط مختلف با ملیت و مذاهب گوناگون در این مراسم شرکت دارند، بیان داشت: این حضور با شکوه نشان دهنده این است که فرهنگ عاشورا الگوی رفتاری همه آزادی خواهان جهان شده است؛ بر این اساس راهپیمایی اربعین نمایش قدرت اسلام و اندیشه هویت شیعی است.

استاد حوزه علمیه قم به تبیین مهم ترین اولویتهای اجرایی جبهه های فرهنگی اصیل انقلاب پرداخت و گفت: دشمن از خاموش شدن فروغ این حماسه نا امید شده است و برای همین به دنبال ایجاد انحراف در بین امت  اسلامی است؛ بر اساس این هدف دشمن جبهه اصیل و فرهنگی مومن و انقلابی باید توجه داشته باشند که بزرگترین کار فرهنگی که می تواند شکل بگیرد تا پیاده روی اربعین از هدف خالصانه و اصلی خود جدا نشود ایجاد و تحکیم پایه های وحد ت اصیل اسلامی است.

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به این که بصیرت و معرفت زائر حسینی در مسیر اربعین باید رشد داده شود، ادامه داد: باید برای زائران از ابتدای راه تا هنگامی که به شهر های خود باز می گردند برنامه ریزی های جدی فرهنگی شود؛ این حقیقت در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام را نیز به هدف و افق آرمانیشان رساند چراکه رزمندگان از ابتدای اعزام تا پایان مأموریت بر مدار برنامه های منسجم به ارائه خدمت می پرداختند.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه اربعین جبهه جدید فرهنگی در تقابل با تمام جریانات ضد اسلامی است، اظهار داشت: برنامه ریزی فرهنگی باید به گونه ای باشد که زائران اربعین هنگام بازگشت از این هجرت الهی الگوی فرهنگی دیگران بوده تا زمینه رشد بصیرت اجتماعی نسبت به فرهنگ عاشورایی فراهم گردد.

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به این که ساماندهی کردن کنش های فرهنگی زائران یک امر ضروری است، گفت: باید توجه داشت هرچند موجود نبودن امکانات رفاهی برای زائران در طول مسیر زیبنده این حماسه نیست؛ اما در صورت کمبود امکانات زائران از این فرصت برای رشد فرهنگ صبر در رفتارهای شخصی خود بهر مند شوند.

وی در پایان با اشاره به لزوم خدمات فرهنگی روشمند در گردهمایی اربعین افزود: نتیجه دادن کار فرهنگی مشروط به برنامه ریزی دقیق و استفاده از نخبگان خالصی است که فقط به فکر منافع اصیل اسلام و تشیع هستند./837/302/ب3

ارسال نظرات