۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۵۹۷۱۴
امام جمعه بجنورد:

خراسان شمالی باید استان پایلوت تحقق سبک زندگی اسلامی در کشور باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار موضوع سبک زندگی اسلامی را در سفر به استان خراسان شمالی مطرح کردند، گفت: ازاین‌رو باید خراسان شمالی استان پایلوت تحقق این فرموده مهم رهبری در کشور باشد.
خراسان شمالی باید استان پایلوت تحقق سبک زندگی اسلامی در کشور باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: اصلاح معضلات و مشکلات فرهنگی از عهده یک یا چند دستگاه به‌تنهایی برنمی‌آید؛ ازاین‌رو باید همه نهادها برای اعتلای فرهنگ عمومی در جامعه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ما باید بازتابی از فرهنگ دین مبین اسلام باشد؛ ازاین‌رو باید کاری کنیم که فرهنگ جامعه ما با فرهنگ دینی ما مغایرت نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی است، از مسؤولان دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی خواست وظایف خود را به سایر نهادها پاس‌کاری نکرده و به گردن دیگران محول نکنند؛ بلکه نسبت به کارهایی که انجام می‌دهند مسؤولیت پذیر باشند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز خرافات در جامعه ما بسیار زیاد شده در حالی که فرهنگ دین اسلام از این خرافات مبرا است.

وی افزود: ما در عزاداریها و مراسم شادی و جشن خود هم گاهی دچار انحراف می‌شویم؛ به همین دلیل لازم است در این راستا برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مناسب صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نباید مردم گمان کنند که می‌توانند به هر قیمتی خود را شاد کرده و با بلند کردن صدای بلندگوی جشنها و مراسم، شادمانی خود را به مردم هم منتقل کنند در حالی که این اقدام مصداق بارز مردم‌آزاری است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار موضوع سبک زندگی اسلامی را در سفر به استان خراسان شمالی مطرح کردند، افزود: ازاین‌رو باید خراسان شمالی استان پایلوت تحقق این فرموده مهم رهبری در کشور باشد.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: مقوله سبک زندگی که رهبر معظم انقلاب در سفر پربرکت خود به استان خراسان شمالی آن را عنوان کردند، باید بیشتر مورد عنایت مسؤولان قرار گیرد؛ زیرا شأن نزول و نقطه آغاز گفتمان سبک زندگی اسلامی از سوی رهبری در این استان بود؛ ازاین‌رو بایستی خراسان شمالی در این زمینه نسبت به دیگر استانها پیشگام باشد.

گفتنی است، در تقویم رسمی کشور چهاردهم آبان، سالروز تصویب آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی، به نام روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری شده است./9314/202/ب3

ارسال نظرات