۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۵۹۷۲۱

آزمون سراسری قرآن و عترت در آذربایجان شرقی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان خبر داد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور، نوزدهم و بیستم آبان ماه جاری در استان آذربایجان شرقی نیز برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون با هدف ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن و عترت، ایجاد انگیزه در میان عموم افرد جامعه، استاندارد سازی و جهت دهی آموزشهای قرآن و عترت و شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی همه ساله و به طور منظم برگزار می شود.

محمدپور با بیان این‌که امسال این آزمون ها در دو بخش کارکنان دولت و مؤسسات قرآنی و همچنین داوطلبان آزاد برگزار می شود که حدود هفت هزار نفر در آن شرکت می کنند، افزود: آزمون کارکنان دولت، نوزدهم آبان ماه به صورت الکترونیکی و آزمون قرآن آموزان موسسات قرآنی بیستم آبانماه در دو نوبت برگزار می شود.

وی همچنین از حضور این اداره کل و تعدادی از نشریات استان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور خبر داد و اظهار داشت:  امسال بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با میزبانی از ۹۰۰ رسانه در قالب ۶۲۰ غرفه با شعار «شفافیت و صداقت» در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا شده  و اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به همراه تعدادی از رسانه های استان در این نمایشگاه حضور یافته است.

محمدپور افزود: از ویژگی های برگزاری نمایشگاه کشوری مطبوعات این است که مجموع فعالان این بخش در یک مکان جمع می شوند و این تجمع چون با حضور سایر همکاران صنفی فراهم می شود امکان مقایسه ، تعامل ، انتقال تجارب ، دریافت پیام و ارسال اطلاعات راحت تر انجام می پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه مطبوعات توان و قابلیت های این عرصه را به تصویر می کشد تا عموم مردم در هر جایگاه و قشری از آخرین دستاوردها و تغییرات این حوزه مطلع شوند و با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به هر چه بهتر شدن مطبوعات کشور کمک کنند.

وی تصرح کرد: مطبوعات به واسطه اهمیت و جایگاه ویژه اطلاع رسانی رکن چهارم دموکراسی و اصحاب قلم به عنوان سرداران عرصه اطلاع رسانی، رکن اصلی مطبوعات و رسانه ها نقش آفرینی می کنند ورسانه ها و مطبوعات استان نیز با نگاه ویژه و مسوولانه همواره پا به پای تحولات جاری تلاش کرده اند تا نقش خود را به خوبی در تنویر افکار عمومی ایفا کنند.

گفتنی است، در حال حاضر ٢٨٣ نشریه مجوز دار در سطح استان فعالیت می کنند که از این تعداد ١٥ نشریه به  صورت روزنامه و بقیه به صورت هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دوماهنامه، فصلنامه و گاهنامه منتشر می شوند که از این تعداد  ٨٧ پایگاه خبری نیز در سطح استان فعالیت می کنند./935/102/ب3

 

ارسال نظرات