۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۵۹۷۴۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

کمرنگ شدن مبانی انقلابی در جامعه سبب نفوذ دشمن می شود

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه نگذاشته جامعه از معنویت و ارزش های انقلابی فاصله بگیرد، گفت: جامعه ای که از مبانی انقلابی و ارزشی خود فاصله بگیرد به حتم در مسیر انحراف قرار خواهد گرفت.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جمع مبلغان طرح هجرت استان با مهم ارزیابی کردن رسالت روحانیت در تبلیغ دین، از علما و بزرگان دینی به عنوان وارثان و ادامه دهندگان مسیر پیامبران و ائمه طاهرین(ع) یاد کرد و گفت: علما و روحانیت در هر مقطعی رسالت بزرگ هدایت جامعه و ترویج صحیح دین را عهده دار بودند.

وی با بیان این که علما در طول تاریخ به بهترین شیوه میراث به جای مانده از ائمه معصومین(ع) را به وارثان امروز جامعه منتقل کردند، افزود: اگر نبود تلاش ها و از خودگذشتگی علما، امروز دیگر خبری از اسلام و احکام دینی نبود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در هر مقطعی از زمان همواره عده ای انسان لجوج و خودخواه در جهت تحریف و نابودی اسلام کمر همت بسته بودند، خاطرنشان کرد: علما همچون سپر در برابر هجمه ها و توطئه های این عده ایستادند تا دین و شریعت محمدی حفظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اگر علمای با بصیرت آن دوران همانند برخی انسان های تفاوت امروز قدم بر می داشتند امروز دیگر اثری از اسلام حقیقی و ناب نبود، ادامه داد: امروز دشمنان اسلامی را می خواهند که کاملاً خنثی بوده و تنها پوسته ای از آن در جامعه حضور داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در دفاع از دین و انقلاب همواره اثرگذار و تعیین کننده بود، گفت: اگر همراهی روحانیت با نهضت انقلاب نبود، آن نهضت عظیم نمی تواند به نتیجه مطلوب خود دست یابد.

وی با بیان این که روحانیت در ساختار سیاسی و اجتماعی کشور نقش مرجع و هدایت کننده را بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: روحانیت همچنین در شکل گیری، پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی را داشته و قدرت معنوی و سیاسی این قشر نیز به عینه مشاهده شد. 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که روحانیت منادیان و مروجان فرهنگ و هویت دینی در جامعه محسوب می شوند، ادامه داد: روحانیت همواره حافظان و پاسداران همیشگی اسلام و قرآن در جامعه هستند.

وی با بیان این علما و روحانیت در طول تاریخ همواره پایگاهی مستحکم برای اسلام ناب در برابر انحرافات و کج روی ها بوده اند، تصریح کرد: روحانیت آگاه و با بصیرت هر آنچه در توان داشت برای اعتلای اسلام ناب بدون هیچ چشم داشتی هزینه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که عینی ‌ترین نقش و جایگاه روحانیت در رویکرد فرهنگی، دینی و اخلاقی مردم را، می‌توان به روشنی در پیروزی، تثبیت، استمرار حرکت اسلامی و انقلابی کشورمان در طول سال ‌های مبارزه با رژیم پهلوی، دفاع مقدس و حرکت های دینی مشاهد کرد، خاطرنشان کرد: تلاش های روحانیت در سه دهه اخیر موجب ایجاد تحولات معنوی در عمیق ترین لایه های اجتماعی شده است.

وی عدم حضور مستمر روحانیت در سطح جامعه را موجب نفوذ دشمنان در جهت پیشبرد اهداف شوم خود دانست و تصریح کرد: تجربه ثابت کرد آنجا که حضور روحانیت کمرنگ بوده تحرکات دشمن بیشتر بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت انقلابی هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده و نمی کند، افزود: در طول تاریخ روحانیت اصیل و با بصیرت در برابر جبهه ضد دین و انقلاب با صلابت ایستادگی کرده و تا نابودی آن جبهه عقب ننشسته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که روحانیت در کنار نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در میان مردم، رسالت مهم روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه دینی را نیز عهده دار است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان یک مرجع فکری و فرهنگی در جامعه نقش فرماندهی را در این بخش عهده دار است.

وی با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه نگذاشته جامعه از معنویت و ارزش های انقلابی فاصله بگیرد، ادامه داد: جامعه ای که از مبانی انقلابی و ارزشی خود فاصله بگیرد به حتم در مسیر انحراف قرار خواهد گرفت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران یکی از مهم ترین راه های نفوذ دشمن در جامعه را کمرنگ شدن اصول و مبانی انقلابی در جامعه دانست و تصریح کرد: متأسفانه عده ای خاص در کشور همواره تلاش کرده اند تا جامعه از اصول و مبانی اصیل انقلابی دور کنند و این همان افردی هستند که به دنبال فراهم کردن نفوذ دشمن در کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که روحانیت در همه صحنه ها همراه و همگام با مردم بوده است، خاطرنشان کرد: مردمی داری یکی از مهم ترین دلایل نزدیکی مردم با علما و روحانیت در طول تاریخ بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن جهت ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، این تلاش ها را عبث و بیهوده دانست و تصریح کرد: مردم با بصیرت و هوشیار همواره علما را پناهگاهی امن بر خود می دانسته و می دانند و در این خصوص هیچ گاه فریب توطئه های دشمنان را نخورده اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اصلی ‌ترین عامل پیوند قلبی، فکری و فرهنگی مردم با روحانیت همدردی و هم سطحی زندگی مادی و معیشتی مردم و روحانیان بوده است، ادامه داد: زهد، تقوا و ساده زیستی علما و روحانیت در تاریخ موجب پیوند عمیق میان مردم و روحانیت شده است./950/202/ب3

 

ارسال نظرات