۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۹۷۴۷
استاد دانشگاه تهران:

حضور زنان و کودکان در کاروان امام حسین برای جلوگیری از تحریف عاشورا بود/ به گونه ای زندگی کنیم که دشمن روی ما حساب نکند

نیلچی زاده با اشاره به نمونه های تاریخی خیانت مردم به ائمه اطهار(ع) در اثر توطئه های دشمنان، گفت: باید یزید و یزیدیان زمان خود را بشناسیم، مراقب باشیم دشمن در لباس دوست ما را فریب ندهد و به گونه ای زندگی کنیم که دشمن روی ما حساب نکند.
نیلچی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فروغ نیلچی زاده، استاد دانشگاه تهران امروز در ویژه برنامه دختران عاشورایی در بقعه تبرکه خواجه اباصلت که همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) برگزار شد، علت حضور زنان و کودکان در قیام امام حسین(ع) را ثبت دقیق وقایع به صورت عینی و نقل صحیح آن برای غایبان عاشورا به منظور جلوگیری از تحریف این نهضت عظیم دانست.

وی با انتقاد از کشورهایی که امروز ظلم ظالمان و مستکبران را توجیه می کنند و از آزادی خواهی هراس دارند، گفت: همه کشورهایی که از عدم همکاری با آمریکا و مستکبران می ترسند در موقعیتی شبیه شمر و عبیدالله بن زیاد هستند که یزید برایشان به بتی تبدیل شده بود، در این میان کشورهایی مانند هند با الگوگیری از امام حسین(ع) مقابل ظلم می ایستند و حرکتی عظیم را رقم می زنند.

نیلچی زاده با مقایسه بصیرت یاران امام حسین(ع) در عاشورا و یاران امیرمؤمنان علی(ع) در صفین، خاطرنشان کرد: در قیام امام حسین(ع) برخلاف جنگ صفین، یاران آن حضرت با هوشیاری کامل، امام خود را به دنیا نفروختند و فریب ظواهر را نخوردند.

وی افزود: ما نیز امروز باید یزید و یزیدیان زمان خود را بشناسیم، مراقب باشیم دشمن در لباس دوست ما را فریب ندهد و به گونه ای زندگی کنیم که دشمن روی ما حساب نکند.

بردن سر امام حسین نزد حضرت رقیه اقدامی برنامه ریزی شده بود

استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، گفت: آن حضرت با وجود سن کم، بینش معرفتی سیاسی بسیار داشتند و حتی در سخت ترین شرایط از دشمن چیزی درخواست نکردند که تحقیر شوند.

وی با تأکید بر اینکه بردن سر امام حسین(ع) نزد حضرت رقیه(س) اقدامی برنامه ریزی شده بود، تصریح کرد: آن شب نه فقط رقیه(س) به شهادت رسید بلکه برای همه حاضران، دوباره عاشورا تداعی شد، امروز هم یزیدیان زمان با ترفندهای مختلف و بی رحمی هایی که حتی نسبت به کودکان دارند، سعی می کنند خط مقاومت را بشکنند.

نیلچی زاده با بیان اینکه روز شهادت حضرت رقیه(س) صرفا یک روز نمادین و سمبلیک نیست بلکه مانند خود عاشورا یک واقعیت و حاکی از وقوع اتفاقی در عالم است، اظهار کرد: معنای گردهمایی ما در این روز، این است که ما همه می خواهیم حسینی باشیم و بمانیم و به خوبی می دانیم آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنها که امروز دختربچه های یمن، بحرین، عراق، سوریه ، فلسطین و.... را زیر آتش و گلوله می کشند، یزیدیان زمان هستند.

وی یادآور شد: ما آمده ایم بگوییم مانند حضرت رقیه(س)، حضرت زینب(س) را به گونه ای یاری می کنیم که بتواند کاخ یزید را زیر و رو کند و حاضریم از همه چیز خود بگذریم ولی پای ولی خدا بمانیم./930/201/ب2

ارسال نظرات