۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۴۵۹۷۵۲

احترام به زنان از نشانه های مردان کریم است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که پیامبر (ص) بیان می کنند که هیچ مردی به زنان احترام نمی گذارد مگر مرد کریم و هیچ مردی زنان را تحقیر نمی کند، مگر مرد پست و دنی گفت: از نشانه های مردان کریم احترام به زنان است.
تحکیم خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی محمد رفیعی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در سالن ولایت صحن صاحب الزمان(عج) آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه محبت به همسر سبب پایداری و استحکام زندگی مشترک می شود، گفت: راه های مختلفی برای محبت کردن وجود دارد که یکی از آنها بیان لفظی و لغوی محبت به همسر است.

وی افزود: یکی دیگر از راه های محبت به همسر احترام متقابل زن و مرد به یکدیگر است و زن و شوهر باید دقت کنند که اگر در مقابل دیگران به هم احترام نگذاشته و یکدیگر را تحقیر کنند، زمینه بی احترامی دیگران به خود را فراهم کرده اند.

استاد حوزه علیمه قم با تاکید بر اینکه زنی که در مقابل دیگران شوهرش را تحقیر می کند نباید انتظار داشته باشد که دیگران احترام همسرش را حفظ کنند، تصریح کرد: در مورد مرد هم به همین شکل است و مرد اگر همسرش را در برابر خانواده خود تحقیر کند نباید انتظار داشته باشد که دیگران به او احترام بگذارند.

رفیعی با بیان اینکه پیامبر(ص) می فرمایند که از نشانه های مردان کریم این است که به همسر خود احترام گذاشته و او را تحقیر نمی کنند، ادامه داد: حضرت رسول (ص) در ادامه این حدیث می فرمایند که همچنین از نشانه های مردان لعین و پست این است که زنان را تحقیر می کنند.

وی افزود: رسول خدا(ص) در حدیث دیگری با همین مضمون بر این موضوع تاکید دارند که از نشانه های کامل شدن ایمان مرد این است که محبت او نسبت به خانواده و همسرش بیشتر می شود و می فرماید که «هر چه ایمان یک مرد زیاد شود محبتش به همسرش افزوده می شود».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که صمیمت در کلام از دیگر نشانه های محبت به همسر است، ادامه داد: ارتباط کلامی زن و مرد باید صمیمانه باشد و زن و مردی که کلامشان نسبت به هم سرد است، این سردی کلام به طور یقین بر روابط آنها در زندگی زناشویی اثر گذاشته و زمینه سردی روابط و طلاق را فراهم می کند.

رفیعی با بیان اینکه صمیمت در رفتار از دیگر نشانه های محبت زن و شوهر نسبت به یکدیگر است، افزود: زن و مرد باید در رفتار نسبت به یکدیگر صمیمی بوده و باید سعی کنند این صمیمت را در زندگی خود افزایش دهند زیرا افزایش صمیمت در رفتار زمینه تحکیم زندگی خانوادگی را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف محبت که موجب تقویت بنیان خانواده می شود بی محبتی و عدم محبت به همسر زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی و اخلاقی را در زندگی زناشویی فراهم می کند که کمترین اثر آن اعتماد زود هنگام به دیگران است،تصریح کرد: مردی که به همسر خود محبت نمی کند موجب می شود که همسرش برای جبران این محبت خیلی زود به دیگران اعتماد کند و این اعتماد اگر به جنس مخالف باشد خیلی زود زمینه انحراف اخلاقی و فساد را در زندگی زناشویی ایجاد می کند.

رفیعی با اشاره به این که متأسفانه امروزه میزان انحراف اخلاقی در جامعه افزایش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر میزان انحراف اخلاقی در میان مردان بیشتر از زنان است و همین موضوع نشان می دهد که باید میزان محبت زنان نسبت به همسرشان افزایش یابد و زن باید بداند که نیاز همسرش به محبت او بسیار جدی است و زنی که از محبت به همسرش خود داری می کند زمینه انحراف او را فراهم کرده و در گناهش شریک است.

وی سرد مزاجی در روابط زناشویی را از دیگر اثرات عدم محبت به همسر عنوان کرد، یادآور شد: زنانی که از سوی همسران خود مورد بی مهری قرار می گیرند به مرور زمان دچار سرد مزاجی شده و این سرد مزاجی زمینه تنفر آنها را از همسر و روابط زناشویی فراهم کرده و همین موضوع زمینه ساز افزایش طلاق در جامعه شده است./968/202/ب3

ارسال نظرات