۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۹۷۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

هدف اسلام حیات آگاهانه برای جامعه بشری است

حجت الاسلام عباسپور با بیان اینکه در حیات دنیوی بزرگترین دشمن انسان شیطان و بزرگترین ابزار آن غفلت است، گفت: هدف اسلام حیات آگاهانه برای انسان جهت ترقی روحی و معنوی وی است.
حجت الاسلام عباسپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی عباسپور، استاد حوزه و دانشگاه امشب در نشست گفتارهای معنوی با اشاره به وظایف انسان در مقاطع مختلف زندگانی، اظهار داشت: برای تمام مقاطع زندگی انسان وظایفی مشخص شده است که اهمیت و ارزش بسیاری در حیات بشری دارد.

وی با اشاره به سه مقطع حیات فردی، اجتماعی و خانوادگی، ابراز داشت:‌ انسان باید همواره در اندیشه پیشرفت روحی و روانی خود باشد و از این رهگذر به اصلاح اعمال خود اهتمام ویژه داشته باشد، توجه به اعمال فردی و اصلاح آنها سبب ترقی معنوی انسان در رابطه با خود خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وظایف انسان در رابطه با اجتماع و خانواده، خاطرنشان کرد: از جمله وظایفی که در دین اسلام برای انسان در ارتباط با جامعه طرح شده است امر به معروف و نهی از منکر است، انسانی که مؤمن به خدا و آراسته به اخلاق اسلامی باشد باید به این فریضه مهم اجتماعی اهتمام ورزد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را عامل صیانت جامعه از ترویج مفاسد و ضد اخلاقیات دانست و افزود: اگر اهتمام به این فریضه الهی در جامعه بیشتر شود جامعه ای به دور از معاصی و مفاسد خواهیم داشت و جامعه انسانی خواهد توانست به تعالی خود و سعادت دست پیدا کند.

حجت الاسلام عباسپور با بیان اینکه حیات انسان در این دنیا نسبت به عالم آخرت مانند شرایط اولیه انسان در شکم مادر و قبل از تولد یعنی دوران جنینی است، گفت: انسان در این دنیا مانند جنین رشد و ترقی می کند، لازم است انسان برای حیات اخروی توشه راه جمع کند و به مسائل معنوی و علمی خود متوجه باشد.

وی با بیان اینکه در حیات دنیوی بزرگترین دشمن انسان شیطان و بزرگترین ابزار آن غفلت است، گفت: شیطان تلاش دارد تا انسان را از مقام غنی و والای انسانی غافل کند و به زندگی بی ارزش دنیوی مشغول بگرداند، انسان باید متوجه مقام بالایی باشد که با توجه به اعمال فردی و اجتماعی و انجام وظایف خود به آن دست پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هدف اسلام برای انسان یک زندگی آگاهانه است، تصریح کرد: پس ما باید با کنترل رفتار خود همواره به یاد خدا باشیم و لحظه ای از یاد او غافل نباشیم، توجه دائم به خداوند متعال و مقام والای انسانی می تواند انسان را به سعادت اخروی خود نزدیک کند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات