۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۵۹۷۷۱
امام جمعه موقت اصفهان:

ریشه انسان در اصول عقائد نهفته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفت: هر سه نیاز انسان که مسببات تعالی انسان را فراهم می کند در حوزه ها تدریس می شود ریشه انسان فقه و اصول نیست بلکه عقائد او است.
ریشه انسان در اصول عقائد نهفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان در مراسم درس اخلاق در مدرسه آیت الله آخوند ملا علی معصومی همدانی که عصر امروز برگزار شد، گفت: نیاز اصلی و نخست انسان توجه به اصول دین است.

وی با اشاره به اهمیت حرکت انسان به سوی تعالی، اظهار داشت: دومین چیزی که انسان را به سوی تعالی سوق می دهد ملکه و عادت است که بسیار مهم است.

آیت الله مهدوی گفت: سومین نیازی که برای انسان بسیار مهم است، دانستن احکام است که برای درست کردن اعمال باید در قالب سالم ریخته شود و باید همه امور را طبق انجام دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معاشرت با دیگران و حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی احکامی دارد که جهالت درباره آن مسیر حرکت انسان را منحرف می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفت: هر سه نیاز انسان که مسببات تعالی انسان را فراهم می کند در حوزه ها تدریس می شود، ریشه انسان فقه و اصول نیست بلکه عقائد او است.

وی ابراز داشت: عمل انسان از شاکله بر می خیزد و شاکله انسان فکر و اندیشه انسان است و دین برای این کار آمده است و حوزه بر همین امر مأمور شده است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با اشاره به هدف اصلی طلاب در حوزه های علمیه، گفت: باید در حوزه رجس و پلیدی از انسان دور شود و این هدف اصلی از حضور طلاب در سلک طلبگی است./979/202/ب2

ارسال نظرات