۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۷۸۸

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

ضرورت توجه ویژه نیکوکاران و واقفان به وقف های حوزوی، توزیع ۳۰ تن میوه درموکب حضرت زهرا(س) در کربلا و آمریکا عامل فساد در جهان، بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ،نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در همایش وقف و حوزه علمیه استان  بر اولویت قرار دادن  وقف  برای حوزه علمیه تاکید کرد و  خواستار نگاه ویژه خیران به  این بخش شد.

آیت ا... یعقوبی با تاکید بر جهت دهی فرهنگی موقوفات در استان گفت: شرایط زمانی اقتضا می کند که وقف ها سمت و سوی فرهنگی داشته باشد تا بتوانیم خلاءهایی را که در جامعه فرهنگی وجود دارد پر کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر اطعام فرهنگی که بر اطعام  جسمی و معنوی تاکید دارد، افزود: وقتی از وقف در حوزه های علمیه سخن به میان می آید، بدان معنی است که کارها را برای اطعام فرهنگی جهت دهی کنید.

وی با بیان این که با وقف برای حوزه علمیه، این مرکز نشاط علمی و پشتوانه اقتصادی پیدا می کند و امکانات و ابزار آموزشی برای طلاب فراهم می شود، تصریح کرد: این امر موجب می شود علم و دین شناسی در جامعه دینی رونق پیدا کند و نشاط علمی در حوزه ها بیشتر شود و این گونه اطعام فرهنگی به دست می آید.

امام جمعه بجنورد ضمن تقدیر از خیران، آن ها را به وقف فرهنگی دعوت کرد و ادامه داد:  در  طول تاریخ پشتوانه های اقتصادی حوزه های علمیه  توسط مردم تامین شده  و هیچ وقت به دولت متصل نبوده است، بنابراین  کار  خیر و اثرگذار در این زمان وقف فرهنگی برای حوزه های علمیه است تا  این مراکز گسترش کمی و کیفی پیدا کنند .

آیت ا... «یعقوبی»  از واقفان و خیران خواست تا در وقف های خود دقت داشته باشند و برای کار خیر اولویت بندی کنند. وی اولویت اول برای وقف را حوزه های علمیه دانست و  افزود: با این که چند حوزه در دست ساخت داریم اما  حوزه های قدیمی نیاز به مرمت دارد و اگر کمک رهبری نبود تا صد سال دیگر هم نمی توانستیم برای حوزه های علمیه کلنگی به زمین بزنیم.

 

توزیع ۳۰ تن میوه درموکب حضرت زهرا(س) در کربلا

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در ایام اربعین موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) از محل تأمین موقوفات استان همدان  در کربلا راه اندازی می شود.

وی افزود: تاکنون 30 تن میوه و پنج تن خشکبار برای توزیع به جهت تغذیه زائران حسینی در موکب کربلا از همدان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه موکب حضرت زهرا(س) تا چهار روز پس از اربعین به زوار خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: این موکب از 21 آبان تا چهارم آذر ماه جاری در کربلا برپا می شود.

وی تصریح کرد: موکب اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در شارع میثم تمار با ظرفیت اسکان هزار نفر با پذیرایی روزانه 13 هزار پرس غدا در بین زائران حسینی راه اندازی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اعلام اینکه مسؤولیت آشپزخانه، پذیرایی و اطعام بر عهده اداره اوقاف استان همدان است، اظهار داشت: همچنین در این موکب توزیع کیک و میان وعده در وعده های صبح و عصر  تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: همچنین نخستین موکب اوقاف همدان با پشتیبانی تولیت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و علی(ع) نهاوند در کربلای معلی راه اندازی شد.

وی افزود: 500 هزار بسته انواع مواد غذایی فاسد نشدنی، نوشیدنی‌ و میوه به ارزش 110 میلیون تومان توسط خیرین و مردم متدین نهاوند به این موکب ارسال شده است.

 

آمریکا عامل فساد در جهان

حجت‌الاسلام علی محمدی در دومین همایش گرامیداشت نهضت و قیام علویان در امامزاده سلطان محمدکیا، اظهار کرد: مردم مازندران برای نجات از ظلم حاکمان زمان به خاندان پیامبر و اهل‌بیت(ع) پناه بردند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران ولایتمداری را در عمل اثبات کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس لشکر 25 کربلا رزمندگان و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه مردم علوی و ولایتمدار مازندران باید برگزاری چنین مراسمی ارادت خود را استمرار ببخشند، خاطر‌نشان کرد: مردم دیار تبرستان از ظلم حاکمان وقت خسته‌ شده و به سادات علوی پناه بردند.

وی با اعلام اینکه مردم مازندران وجود با برکت سادات خاندان اهل‌بیت(ع) را در زندگی خود به‌صورت ملموس تجربه کردند، یادآور شد: امامزاده سلطان محمدکیا با هوشیاری و ذکاوت یکی دیگر از خاندان اهل‌بیت(ع) را به استان مازندران دعوت و حکومت علوی تشکیل دادند.

حمایت و فداکاری مردم تبرستان در مقابل حاکمان ظالم وقت بنی‌عباس قابل مشهود است

محمدی با بیان اینکه حکومت علویان بر مبنای اسلام و قرآن تشکیل شد، افزود: ما مدیون خاندان اهل‌بیت(ع) هستیم و باید نسبت به برگزاری چنین مراسم‌هایی استمرار ببخشیم.

وی با بیان اینکه نباید امامزادگان را به مکان و منطقه خاصی منحصر کنیم، افزود: امامزادگان متعلق به همه مردم هستند و برگزاری اینگونه مراسم‌ها همراه با اعتلای فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) باشد.

رئیس سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه عامل اصلی در جریان عاشورا طائفه بنی‌امیه بودند که فتنه ایجاد کردند و بین مسلمانان تفرقه‌افکنی کردند، تاکید کرد: آمریکا عامل فساد در جهان است و در برجام به تعهدات خود عمل نکرد، و هیچ‌گاه نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.  

محمدی با بیان اینکه کسانی که ادعای مذاکره با آمریکا را دارند نمی‌گوییم آنها خائن یا جاسوس هستند ولی در مبارزه خسته شدند یادآور شد: ما طبق فرامین رهبری نباید هیچ‌گاه از مبارزه با استکبار جهانی خستگی به خود راه دهیم. 

وی با اظهار اینکه نمی‌توان روی خیانت‌های آمریکا سرپوش گذاشت، گفت: باید دشمن‌شناسی خود را تقویت کنیم، امروز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دشمن درجه‌ یک ایران اسلامی هستند.

 

انقلابی‌گری و ولایتمداری مردم مازندران را مدیون وجود پربرکت امامزادگان هستیم

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در دومین همایش گرامیداشت نهضت و قیام علویان در امامزاده سلطان محمدکیا، اظهار کرد: این همایش برای دومین سال متوالی برگزار شد و همه ما نسبت به امامزاده سلطان محمدکیا در سال‌های گذشته غفلت کردیم.

وی با بیان اینکه انقلابی‌گری و ولایتمداری و دین‌مداری مردم مازندران مدیون و مرهون وجود پربرکت امامزادگان است، افزود: اگر مازندران به دیار علویان در دنیای اسلام شهرت دارد به برکت وجود و حضور امامزادگان است.

علیزاده بیان کرد: دستور اساسی‌ و فرامین مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته و در دیدار اخیر مدیران اوقاف کشور داشتند، این توقع را دارند که امامزادگان به بهترین شکل ساماندهی شوند.

وی با قدردانی از مردم منطقه صالحان برای پیگیری و تلاش در برگزاری هرچه باشکوه این مراسم گفت: برگزاری این همایش باید برای سال‌های جاری ادامه داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه امامزادگان ولایتمداری را در عمل اثبات کردند، خاطرنشان کرد: مردم مازندران با قیام علویان عشق و ارادت خوت را به اهل بیت نشان دادند.

علیزاده با اعلام اینکه امروز امامزادگان مازندران قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارند، یادآور شد: ولایتمداری امروز خود را مدیون امامزادگان هستیم./1325/303/ب3

ارسال نظرات