۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۹۷۹۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

برخورد تند و نزاع با غیر دشمنان مطرود است/ لزوم توجه به اصل سازش در زندگی مشترک

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه برخورد تند و نزاع با غیر دشمنان مطرود است گفت: نباید هیچگاه به نزاع با یکدیگر پرداخت زیرا خداوند متعال دعوا را دوست ندارد، با برخورد اسلامی و الهی می توان از دعوا و نزاع پیشگیری کرد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه ابراز داشت: انسان گاه در زندگی خود دچار لغزش و اشتباه می شود، بهشت و جهنم در روز قیامت نتیجه تمام اعمال خیر و شر خود ما است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: عدالت حاکم بر هستی و تمام معجزات عالم نشان دهنده وجود قیامت است، هیچ متحرکی در عالم بدون محرک نیست و هیچ توقفی در امور دنیا وجود ندارد.

وی یادآور شد: اگر محرکی هچون خداوند متعال وجود نداشت قطعأ جهانی هم وجود نداشت و تنها تاریکی محض بود، مؤمنان توحید، معاد، نبوت، امامت، قرآن و واجبات را قبول دارند اما گاه ممکن است دچار لغزش شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمود به بندگان گنهکار بگو خدا مهرورزی به شما را بر خود واجب کرده است، اگر کار زشتی مرتکب شدید و از آن درس گرفتید و تصیمیم گرفتید دیگر آن را انجام ندهید و کار غلط خود را جبران کنید به طوری که ریشه آن در وجود شما باقی نماند بدانید که خداوند هم نسبت به شما بخشنده و مهربان است.

وی تأکید کرد: به فرموده امام صادق(ع) مسلمانان با هم برادرند، از این رو باید در میان جامعه اسلامی مدارا کرد و با برادران دینی خود سازش کنند.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: در حال حاضر دشمن اصلی ما آمریکا و اسرائیل و آل سعود و مستکبران جهان است، از این رو برخورد تند با آنها قابل قبول و منطقی است اما مسلمانان به غیر از دشمنان نباید به یکدیگر اخم کنند.

وی اظهار داشت: نباید هیچگاه به نزاع با یکدیگر پرداخت زیرا خداوند متعال دعوا را دوست ندارد، با برخورد اسلامی و الهی می توان از دعوا و نزاع پیشگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه عنوان داشت: همسران نیز در زندگی مشترک با مدارا و حلم با یکدیگر برخورد کنند و اجازه ندهند دعواها کش پیدا کند، اصل سازش در زندگی مشترک را باید جدی گرفت.   

 وی در پایان گفت: از رحمت خداوند متعال به دور است کسی که شخصیت برادر مؤمن خود را خورد کند و یا عیبی را به او نسبت دهد و یا غیبت برادر مؤمن خود را بکند، کسی که به پاکان تهمت ناپاکی بزند ملعون است./857/202/ب2

ارسال نظرات