۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۵۹۸۰۳
در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای؛

کتاب «انقلاب رنگ‌ها» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب رنگ‌ها» با حضور حجت‌الاسلام گنابادی نژاد، وحید جلیلی و کمری در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای مشهد برگزار شد.
کتاب انقلاب رنگها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مراسم رونمایی از نخستین کتاب تاریخ شفاهی در حوزه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی با عنوان «انقلاب رنگ‌ها»،‌ مجموعه خاطرات شفاهی علیرضا خالقی و به تحقیق و تدوین حسین سلطانی شب گذشته در حسینیه آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای برگزار شد.

در این مراسم علیرضا خالقی در ارتباط با آثار خود گفت: بیش از سی‌سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و جوانان ما تنها از طریق خاطرات و تصاویری که به دستشان رسیده است، توانسته‌اند اطلاعاتی درباره انقلاب داشته باشند، در نتیجه صداقت در بیان خاطرات بسیار اهمیت دارد.

این نقاش انقلابی در ادامه تصریح کرد: بنده در بسیاری از وقایع حضور داشتم اما در برخی از رسانه‌ها مشاهده کرده‌ام برخی افراد در مصاحبه‌های خود وقایع را با دخل و تصرف بیان می‌کنند. این تحریف در وقایع انقلاب گناهی نابخشودنی است.

وی افزود: در این میان نقش خبرنگاران و وقایع‌نگاران بسیار اهمیت دارد تا با کنجکاوی بیشتر به ثبت وقایع بپردازند. ذکر وقایع نادرست برای خوشایند خود و دیگران خیانت به مردم، شهدا و تاریخ است.

خالقی به کاربرد هنر در مسیر انقلاب اشاره کرد و گفت: معتقدم خداوند هر هنری را که به انسان عطا می‌فرماید، نعمتی است که باید در خدمت جامعه قرار گیرد. همواره هنر را برای مردم خواسته‌ام نه هنر برای هنر و هنر برای دل خود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ هر انقلاب و هر تمدنی و هر فرهنگی اگر در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد شد

وی در پایان از افرادی که در تهیه کتاب انقلاب رنگ‌ها کوشش کرده‌اند تشکر کرد.

گفتنی است اثر به‌یادماندنی خالقی تصویری بزرگ از حضرت امام خمینی(ره) است که در راهپیمایی‌های مردم مشهد در سال ۵۷ پیشاپیش جمعیت حرکت داده می‌شد. رهبر انقلاب در این باره می‌گویند: «عکس بزرگی از امام ساخته شده بود که طولش ۱۷-۱۶متر بود و به همین تناسب عرض داشت. دوستان می‌گفتند این مثل علامت مخصوص بنی‌اسرائیل است که در هر جنگی این را با خودشان می‌بردند، پیروز می‌شدند. آن روز هم، ۹دی که این عکس بزرگ را با خودمان حمل می‌کردیم، دل‌هایمان قرص بود که امروز هم حادثه‌ای پیش نمی‌آید».

لازم به ذکر است در این مراسم حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، مسؤول سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، علیرضا کمری، صاحب‌نظر تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس، وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه حضور داشتند./202/862/ب1

ارسال نظرات