۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۵۹۸۱۳
از ابتدای امسال تاکنون؛

52 وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد/ ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون درمجموع 52 مورد وقف جدید در شهرستانهای هشت‌گانه این استان از سوی خیران و واقفان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد هفته وقف، از ثبت 52 وقف جدید در این استان خبر داد و افزود: این موقوفات از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستانهای مختلف این استان از سوی واقفان نیک‌اندیش به ثبت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه موقوفه‌های جدید خراسان شمالی با نیات مختلف و غالباً براساس نیازهای روز جامعه ثبت شده‌اند، اضافه کرد: ارزش ریالی این موقوفات افزون بر 18 میلیارد ریال برآورد شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه موقوفات جدید در شهرها و روستاهای استان وقف شده و شامل زمین زراعی و مسکونی، ملک تجاری و مسکونی و غیره است، افزود: این موقوفات دارای نیات اجتماعی، مذهبی و فرهنگی بوده و با اهدافی چون ساخت خانه عالم، مسجد، مهدیه، عزاداری سیدالشهدا (ع)، توسعه و تجهیز حوزه علمیه، رفع نیازهای درمانی، ازدواج جوانان و غیره به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شمار موقوفات جدید ثبت‌شده در سال جاری به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش نداشته است، یادآور شد: سال گذشته تنها در طرح آرامش بهاری 50 موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده بود این در حالی است که امسال شمار تمام موقوفات جدید ثبت‌شده از ابتدای سال تاکنون به 52 مورد رسیده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه از مجموع 52 مورد وقف جدید ثبت شده در خراسان شمالی، 14 مورد آن مربوط به طرح بصیرت عاشورایی است، اضافه کرد: مابقی موقوفات هم در پی اجرای طرحهایی چون آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی و دوره‌های انس با قرآن در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان ثبت شده‌اند.

وی همچنین از ثبت دو وقف جدید در روزهای اخیر در روستای گرمخان با نیت امور خیریه و بیماران سرطانی خبر داد و افزود: واقف خیراندیش، نورالله نامور، ساکن بجنورد یک باب منزل مسکونی در روستای گرمخان از توابع بجنورد به متراژ 100 مترمربع به ارزش 100 میلیون ریال را با نیت ساخت هر نوع بنای خیریه عام‌المنفعه وقف کرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: این واقف همچنین یک قطعه زمین زراعی آبی به متراژ 4 هزار متر مربع در روستای گرمخان به ارزش تقریبی 600 میلیون ریال را با نیت سوگواری و اطعام عزاداران حسینی(ع) و کمک به بیماران سرطانی بجنورد وقف کرد که ارزش تقریبی این دو موقوفه 70 میلیون ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع 5 هزار و 400 موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه در شهرستانهای هشت‌گانه استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، اظهار کرد: در هفته وقف امسال از هفتم تا شانزدهم آذر برنامه‌های متعددی با هدف آشنایی بیشتر مردم با سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات