۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۵۹۸۱۶
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد؛

لزوم تحلیل و شناخت دقیق از سبک زندگی اهل بیت

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر لزوم تحلیل صحیح و شناخت دقیق از سبک زندگی اهل بیت(ع)، گفت: باید رفتار اهل بیت(ع) را نیز با قرآن کریم مطابقت داد، اگر مخالف با قرآن باشد قطعا آن رفتار صادر نشده و این مهم در فهم دقیق این سبک زندگی مورد نیاز است.
آیت الله نعیم آبادی آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در جمع روحانیان بندرخمیر با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: سبک زندگی اسلامی اطاعت و الگو گرفتن از زندگی اهل بیت(ع) است و اگر در مقام مقایسه زندگی شیعیان با زندگی ائمه اطهار باشیم تفاوت های بسیاری وجود دارد و هیچ سنخیتی با زندگی آن بزرگواران ندارد.

وی افزود: در دین اسلام برخلاف دیگر ادیان توصیه‌ های دینی برای سبک زندگی و رابطه های آن مشخص شده، رابطه با خدا براساس تقوا، عزت نفس با خود، انصاف در عین برخورد با دیگران و امانت داری در محیط زیست است.

نماینده ولی فقیه استان هرمزگان تصریح کرد: باید رفتار اهل بیت(ع) را نیز با قرآن کریم مطابقت داد، اگر مخالف با قرآن باشد قطعا آن رفتار صادر نشده و این مهم در فهم دقیق این سبک زندگی مورد نیاز است.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: افرادی که در زندگی، نظام‌ سازی ندارند گاهی غرق در تجملات، ناتوانی و روزمرگی قرار می‌ گیرند و این یک زندگی حیوانی محسوب می‌ شود این در حالی است که فراز و نشیب‌ هایی که در زندگی رخ می‌ دهد نباید بر اصل نظام‌ سازی زندگی ضربه‌ ای وارد کند.

وی بیان کرد: برای نهادینه کردن سبک زندگی اهل بیت (ع) در جامعه باید ابتدا سبک زندگی ایرانی را شناخت و سپس با استفاده از روش‌ های علمی برآورد دقیقی از این سبک به دست آورد و با بهره‌ گیری از ظرفیت‌ هایی همانند نهاد تعلیم و تربیت، نهاد رسانه، نهاد اقتصاد و از همه مهم ‌تر، نهاد دین سبک زندگی اهل بیت (ع) را جایگزین سبک زندگی کنونی مردم کرد.

امام جمعه بندرعباس اذعان داشت: بهترین زمان برای نظام‌ سازی زندگی، دوران جوانی انسان بوده و اگر در این دوران صاحب سبک زندگی نشویم عواقب ناگواری در انتظار انسان است و بی‌عفتی، بی‌ حجابی‌ ها در جامعه و بی‌ ادبی‌ های مدرن را از عواقب فاصله گرفتن زندگی‌ ها از سبک زندگی قرآنی دانست./202/851/ب1

ارسال نظرات