۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۵۹۸۱۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

پیوست فرهنگی باید به گفتمان فرهنگی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر لحاظ کردن پیوست فرهنگی در تمامی طرح‌های توسعه‌ای استان، گفت: باید تلاش شود پیوستهای فرهنگی در طرحهای مختلف به گفتمان فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.
فرخنده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی همایش سبک زندگی اسلامی، با اشاره به برنامه‌ریزیهای صورت‌گرفته برای برگزاری این همایش ملی، اظهار کرد: بر اساس نظر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور این همایش آذرماه در تهران برگزار می‌شود که در آن برای واگذاری دبیرخانه دائمی به خراسان شمالی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری همایش ملی سبک زندگی هر استان موضوعی را انتخاب و بر اساس آن پژوهش‌هایی انجام داده‌اند، اضافه کرد: استان خراسان شمالی هم در زمینهٔ زاد و ولد پژوهشی را انجام داده که قرار است از این پژوهش در اختتامیه همایش سبک زندگی در تهران رونمایی شود.

فرخنده که دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی است، از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد و رییس شورای فرهنگ عمومی استان در همایش ملی سبک زندگی در تهران به‌عنوان یکی از سخنرانان این همایش خبر داد.

وی در ادامه رسالت شورای فرهنگ عمومی را ریشه‌شناسی و مسأله نگری دانست و افزود: مشارکت همگانی در فرهنگ عمومی و اصلاح آن پیوست فرهنگی محسوب می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: یکی از پایه‌های اساسی اصلاح فرهنگ عمومی این است که برای طرح‌های کلان بایستی پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود.

فرخنده اظهار داشت: پیوست فرهنگی ارزیابی و پیامدسنجی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.

وی تأکید کرد: لازم است به موضوع پیوست فرهنگی نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم و نگاره شعاری ما را از اهداف پیوست فرهنگی دور می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر لحاظ کردن پیوست فرهنگی در تمامی طرح‌های توسعه‌ای استان، افزود: باید تلاش شود پیوستهای فرهنگی در طرحهای مختلف به گفتمان فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.

فرخنده گفت: آموزش مدیران در این زمینه کارگشا است و قطعاً این آموزش‌ها منجر به گفتمان سازی می‌شود که زمینه مناسبی برای اجرای طرح‌های اثرگذار در حوزه فرهنگ عمومی خواهد بود.

گفتنی است، در تقویم رسمی کشور چهاردهم آبان، سالروز تصویب آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی، به نام روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری شده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات