۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۹۸۲۰
امام جمعه محمودآباد:

تنها با شعار و وعده نمی توان به پیشرفت کشور دل خوش کرد

امام جمعه محمودآباد با بیان این که امروز نیز کشور برای پیشرفت و توسعه اقتصادی نیازمند همان تفکر و برنامه ریزی است، گفت: تنها با شعار و وعده های توخالی نمی توان به پیشرفت کشور دل خوش کرد بلکه باید در عمل خود را ثابت کنیم.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد صبح امروز در جمع بسیجیان این شهرستان، بسیج را نیروی مردمی و حافظ کیان انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نیروی انقلابی و همیشه در صحنه، عامل عزت و اقتدار نظام در صحنه های مختلف انقلاب بوده است.

وی بسیج مردمی را برای نظام اسلامی عزت آفرین دانست و با بیان این که کشور با پشتوانه بسیج مردمی به جایگاه امروز خود رسیده است، افزود: راه حفظ عزت و اقتدار کشور زنده نگه داشتن فرهنگ بسیجی است.

استاد حوزه علمیه مازندران پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون بسیج مردمی و همراهی با امام امت دانست و خاطرنشان کرد: عظمت بسیج تا جایی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیان جایگاه این نیروی مردمی فرمود: اگر مسؤولان به فكر بسيج نباشند در آتش دوزخ خواهند سوخت.

حجت الاسلام موسوی از بسیج به عنوان یک رسانه فراگیر و مؤثر در جامعه یاد کرد و افزود: باید تلاش شود تا این نگرش متعالی در همه بخش های جامعه نهادینه و فراگیر شود.

امام جمعه محمودآباد کمرنگ کردن فرهنگ انقلابی بسیج در جامعه را خواست و توطئه اصلی دشمنان دانست و با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی می دانند یکی از مهم ترین راه های نفوذ و براندازی نظام زیرپا گذاشتن اصول و فرهنگ انقلابی در کشور است، تصریح کرد: به همین دلیل تلاش می کنند تا فرهنگ بسیجی که یکی از راهبردهای اصلی پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان بوده است را کمرنگ کنند.

وی از تفکر بسیجی به عنوان یک راهبرد استراتژیک برای مقابله با هجمه های دشمنان یاد کرد و گفت: اگر این راهبرد مهم در حاشیه قرار گیرد به حتم نمی توانیم در برابر هجمه های سنگین دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بر خلاف توطئه دشمنان که تلاش می کنند که بسیج را وابسته به یک جریان سیاسی خاص نسبت دهند، اما بسیج یک نیروی مردمی و متعلق آحاد ملت ایران است، تصریح کرد: رمز موفقت بسیج در سه دهه اخیر مردمی بودن و همراهی با مردم در رشد و تعالی کشور است.

حجت الاسلام موسوی از بسیج به عنوان یک موهبت الهی یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تشکیل این نیروی مردمی، نظام و انقلاب را بیمه کردند، گفت: در هر مقطعی که نظام دچار بحران شد این نیروی بسیج بود که با همه توان به میدان آمد و کشور از مشکلات و بحران ها رهایی داد.

وی با بیان این که بسيج و بسيجي هميشه و در همه حال خود را مطيع و گوش به فرمان ولي فقيه خود مي داند، خاطرنشان کرد: ولایتمداری، بصیرت و روحیه انقلابی مهم ترین ویژگی نیروی مردمی بسیج است.

امام جمعه محمودآباد از بسیج به عنوان محور وحدت امت اسلامی یاد کرد و با بیان این که این فرهنگ ارزشی عامل دفع توطئه تکفیری در سوریه و عراق شد، تصریح کرد: اگر بسیج مردمی که الگو گرفته از ملت ایران نبود امروز عراق، سوریه و یمن کاملاً در اختیار دشمنان اسلام ناب قرار داشت.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که بسیج ندايي است که مستضعفان عالم را به يکپارچگي فرا مي خواند، گفت: بسيج ميقات پا برهنگان و معراج انديشه پاک اسلامي است که تربيت يافتگان آن نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران، شکل گیری بسیج را بر مبنای ارزش های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی دانست و تصریح کرد: بسیج از اعتقاد میلیون ها انسان برخواسته است و همین مسأله رمز موفقیت این نیروی مردمی در سه دهه اخیر بوده است.

وی با بیان این که ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت در بسیجیان موج می زند، ادامه داد: یک بسیجی خود را سرباز مطیع ولایت می داند و برای حراست و پشتیبانی از کیان انقلاب و نظام اسلامی همواره هوشیار و با بصیرت در میدان مبارزه حضور دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که یک بسیجی هیچ گاه تحت تأثیر القائات داخلی و خارجی قرار نخواهد گرفت، افزود: یک بسیجی هیچ گاه زیر بار ذلت و خواری نخواهد رفت و اهل سازش و دوستی با دشمنان اسلام و انقلاب نیست.

امام جمعه محمودآباد با تأکید بر این که یک بسیجی هیچ گاه اجازه کوچکترین تحرک به دشمنان انقلاب اسلامی را نخواهند داد، خاطرنشان کرد: بسیج یک تفکر است که همچون سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان خواهد ایستاد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج در همه عرصه ها و صحنه های حساس و نفس گیر انقلاب در صحنه حاضر بوده است، افزود: این نیروی مخلص ولایت همواره پشتوانه محکمی برای انقلاب و ولایت بوده و هیچ گاه از این مسیری که در آن قرار دارد عقب نشینی نکرده است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود همچنین با بیان این که در عرصه اقتصادی کشور نیز امروز نیازمند حاکم شدن فرهنگ بسیجی هستیم، خاطرنشان کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس با توجه به آن میزان مشکل و بحران، کشور به خوبی اداره می شد به دلیل حاکم بودن تفکر بسیجی در بخش های کشور بود.

وی با بیان این که امروز نیز کشور برای پبشرفت و توسعه اقتصادی نیازمند همان تفکر و برنامه ریزی است، تصریح کرد: تنها با شعار و وعده های توخالی نمی توان به پیشرفت کشور دل خوش کرد بلکه باید در عمل خود را ثابت کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات