۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۸۲۳
نماینده ولی فقیه در ایلام:

کتابخوانی در ارتقای فرهنگ دینی و سیاسی جامعه مؤثر است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: کتاب و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ دینی، سیاسی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مدیر و کارمندان کتابخانه های استان ایلام ضمن خبر مقدم، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ دینی، سیاسی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد.

وی افزود: هر جامعه ای که با کتاب آشنا باشد قطعا آن جامعه پیشرو، بالنده و مترقی خواهد بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: اگر بتوانیم کتابخوانی را در بین نسل جوان نهادینه کنیم، خیلی از چالش ها و آسیب های اجتماعی از بین می رود و یا کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: جوانانی که با کتاب ارزش خود را بالا آورده باشند هیچگاه وارد حاشیه ها نخواهند شد، زیرا که شخصیت وی ارزشمند و ارتقای فکری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه کتب باید براساس نیاز جامعه در دسترس عموم قرار گیرد، گفت: با توجه به ایام اربعین و سایر مناسبت های ملی و مذهبی کتاب های مربوطه به آن زمینه باید در دسترس قرار گیرد مثل بحث اربعین که باید زائران را با فضیلت زیارت اربعین و مسائل آن آشنا کرد.

وی در پایان به توسعه کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: نسل جوان ما دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند که یکی از بهترین راه های آشنا کردن جوانان با مقاومت و ایثارگری ها، توزیع و چاپ کتاب هایی در این زمینه است./879/202ب2

ارسال نظرات