۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۹۸۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

توسعه اقتصادى، اجتماعى و سیاسى جامعه در سایه فرهنگ دینی تحقق می یابد

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان رشد فرهنگ دینی را لازمه توسعه اقتصادى، اجتماعى و سیاسى دانست و گفت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی باید در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت سبک زندگی اسلامی و ایرانی، بیان داشت: سبک زندگی اسلامی ایرانی لازمه تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب است.

وی با اشاره به فعالیتهای علمی اثر­گذار پژوهشگران و اندیشمندان در سبک زندکی اسلامی ایرانی افزود: نباید از این مهم غافل شد که سبک زندگی اسلامی ایرانی لازمه مقابله با سبک زندکی غربی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با یادآوری تلاش دشمن در عرصه جنگ نرم و ترویج سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی به ویژه بین نسل جوان بیان داشت: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزشها و باورهای دینی جوانان برای ضربه زدن به فرهنگ غنی ما هستند.

وی با اشاره به گسترده بودن هجمه های فرهنگی دشمن، اظهار داشت: فعالیتهای فرهنگی ما باید با گستردگی بیشتری ادامه یابد که هجمه های دشمن را خنثی کند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی ایرانی بر اساس یافته‌های فعالیتهای علمی، دارای ابعاد گوناگونی است و هر یک از این ابعاد باید به صورت گسترده مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مفاهیم دینی، هنری، فرهنگی، ارزشها و هنجارها در ابعاد گوناگون سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در برابر هنجارهای اجتماعی باید با تکیه بر مفاهیم و ارزشهای دینی جلوی گسترش آسیبهای اجتماعی گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان فرهنگ را اساس و پایه دانست و افزود: توسعه اقتصادى، اجتماعى و سیاسى بدون توجه به توسعه فرهنگى و توسعه منابع انسانى امکانپذیر نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه فرهنگى و منابع انسانى نیز بدون رشد توسعه اقتصادى، اجتماعى و سیاسى با مشکلات فراوانى مواجه مى شود.

حجت الاسلام مهدوی ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی را اقدامی بسیار گسترده خواند و عنوان داشت: با توجه به گستردگی این مهم باید در زمینه های گوناگون تبیین مؤلفه های سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت و حضور مبلغان در عرصه تبلیغ، خاطرنشان کرد: در برگزاری دوره های توجیهی تلاش می شود فعالیتهای تبلیغی مبلغان با محوریت موضوعات گوناگون تبیین سبک زندگی اسلامی صورت گیرد، با این وجود تحقق این مهم باید به صورت گسترده تر مورد توجه قرار گیرد./9459/303/ب2

ارسال نظرات