۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۵۹۹۳۸
آیت الله مکارم شیرازی:

اوقاف در خدمت مسائل دینی باشد

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که اوقاف باید در خدمت مسائل دینی باشد، گفت: ، اوقاف باید بیش از پیش خود را نشان دهد و کارهای خود را خبر رسانی کند.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار مدیر کل اداره اوقاف استان قم با تأکید بر خدمت دهی بیشتر در موقوفات و امامزاده ها و بهره برداری فرهنگی از برنامه های حسینی گفت: در کنار جلسات عزاداری اگر کلاس های تدریس قرآن و تفسیر غیر از حفظ همانند روخوانی مردم برگزار شود خوب است چون بسیاری از مردم روخوانی قرآن را بلد نیستند.

وی افزود: این که هزاران نفر حافظ قرآن هستند خیلی خوب است اما بقیه مردم هم حداقل باید بتوانند روخوانی قرآن داشته باشند، برگزاری کلاس های درسی برای آموزش روخوانی، تفسیر قرآن و احکام ضروری به شمار می رود، برخی به مجالس عزاداری اهمیت می دهند اما به احکام شرعی واجب در برابر این مستحبات آشنا نیستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مجالس امام حسین(ع) فرصت خوبی برای بهره برداری در جهت آموزش قرآن، احکام و مسائل اخلاقی است، اظهار داشت: عملا در امامزاده باید حوزه های درسی این چنین به ویژه برای خواهران و کودکان فراهم شود.

وی ادامه داد: گاهی مسائلی در جلسات خواهران بیان می شود که مسائل درستی نیست، خود استاد آن جلسه آگاهی کافی درباره احکام ندارد، خانم هایی که جلسات را تشکیل می دهند باید آموزش داده شوند تا بتوانند درست احکام را بیان و تبلیغ کنند تا مردم از خرافات در مانده و آلوده خرافات نشوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در موکب ها نباید ریخت و پاش انجام شود، ابراز داشت: باید اضافات را در جاهای دیگر خرج کرد، مناطق محرومی داریم که از اولیات زندگی محروم هستند و مدرسه، مسجد، حسینیه، حوزه علمیه و گاهی حمام هم ندارد، باید اضافات را خرج این جاها کرد.

وی عنوان کرد: نباید به گونه ای شود که در موکب های متعدد ریخت و پاش شود اما در مناطق محروم افرادی باشند که نیاز شدید داشته باشند، برای مناطق محروم باید برنامه ریزی شود، اوقاف وقف هایی دارد که به آن اجازه می دهد در مناطق محروم خرج کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کارها و فعالیت هایی که انجام می شود باید اطلاع رسانی کرد چون برخی می گویند که اوقاف کاری نمی کند و درآمدش را صرف پرسنل خود می کند، باید اطلاع رسانی صورت گیرد تا ذهنیت ها شسته شود تا مردم تشویق به وقف بیشتر شوند.

وی اضافه کرد: از جمله جاهایی که انتظار می رود در خدمت مسائل دینی باشد اوقاف است که باید برای حوزه های علمیه، مبلغان، عزاداری، مناطق محروم، موکب ها و دیگر موارد تلاش کند، اوقاف باید بیش از پیش خود را نشان دهد و کارهای خود را خبر رسانی کند که اینها ریا کاری نیست./1323/پ202/ج

ارسال نظرات