۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۵۹۹۹۵
کارشناس مذهبی:

معرفت، عمل و ایمان به خدا انسان را به هدف نهایی می رساند

کارشناس مذهبی گفت: اصول اخلاقی زمانی که با اصول اعتقادی و معرفتی همراه باشد می تواند انسان را در شناخت خدا بیشتر همراهی کند، چرا که معرفت، عمل و ایمان به خدا مهمترین عناصری هستند که می توانند انسان را به سر منزل مقصود برسانند.
معرفت، عمل و ایمان به خدا انسان را به هدف نهایی می رساند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اکبری، کارشناس مذهبی استان مرکزی شب گذشته در مسجد الزهرا (س) شهر اراک و در جمع نمازگزاران، اظهار داشت: اصول اخلاقی زمانی که با اصول اعتقادی و معرفتی همراه باشد می تواند انسان را در شناخت خدا بیشتر همراهی کند، چرا که معرفت، عمل و ایمان به خدا مهمترین عناصری هستند که می توانند انسان را به سر منزل مقصود برسانند.

وی افزود: همراه بودن معرفت و عمل باعث می شود تا انسان به جایی برسد که خالق هستی به خودش از خلق این بشر ببالد و البته لازمه رسیدن به این جایگاه و مقام و مبارزه با امراض روحی که انسان را گاهی از یاد خدا دور و غافل می کنند معرفت توام با ایمان و عمل است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان همواره به دنبال رسیدن به جایگاه اصلی خودش است، ابراز کرد: انسان وقتی معرفت خداشناسی را بیاموزد و خدا را به درستی بشناسد احساس آرامش و آسایش می کند و به همین دلیل است که برای رسیدن به این جایگاه با تمام مشکلات مبارزه می کند تا از آزمون های الهی سرافراز بیدرون بیاید.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: با توجه به این تفاسیر به این نتیجه می رسیم که انسان خداجو است و برای دست یابی به معرفت کامل خداشناسی و رسیدن به قلب مطمئنه تمام سختی ها را پشت سر می گذارد، ضمن اینکه خداوند نیز برای رسیدن انسان به آرامش نماز را قرار داده است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان ساخت: نماز انسان را به یاد خدا می اندازد و وقتی فرد به یاد خدا باشد به آرامش می رسد، پس در برابر خدا ایستادن و نماز خواندن یکی از اصول رسیدن به آرامش قلبی است، ضمن اینکه انسان با خواندن نماز به قادر بودن خدا نیز پی می برد.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: خداوند قادر و حکیم است که هر کاری را که انجام می دهد در آن حکمتی نهفته است؛ از این رو اگر انسان خدا را به درستی شناخت دیگر دچار گناه نمی شود و هرگاه نیز که بخواهد دچار گناه شود به یاد خدا افتاده و به گناه آلوده نمی شود.

کارشناس امور دینی گفت: خداوند با آفاق درونی و بیرونی از انسان می خواهد تا معرفت خداشناسی را بیاموزد و این انسان است که با قوه عقل و تفکر و با مطالعه و بررسی نشانه های درونی و بیرونی اطراف خود به وجود و قدرت بی همتای خداوند پی می برد.

کارشناس مذهبی یادآور شد: عقل انسان با کمک تفکر انسان را می تواند به سر منزل مقصود برساند؛ لذا انسان باید با ساعت ها تفکر در آفرینش این جهان و تفکر در مورد خلقت خود و حکمت این خلقت به معرفت خدا شناسی دست یابد تا بتواند در زمره انسان های مقرب درگاه الهی واقع شود./202/842/ب1

ارسال نظرات