۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۶۰۰۲۹
استاد مشاوره حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

نقش تعارض و رفع آن در ثبات زندگی خانواده

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مساله تعارض در خانواده، گفت: بسیاری از تعارضات در زندگی اجتماعی با سکوت قابل حل نیست و باید با راه حل های دقیق مورد بررسی قرا گیرد و حل شود.
دوره آموزشی آشنایی با مهارت های مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علیرضا خیری استاد مشاوره حوزه علمیه قم در کلاس مشاوره که در حوزه علمیه همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه تعارض و مشکلات آن در خانواده، اظهار داشت: تعارض به نوعی یک فرصت محسوب می شود و یک تهدید نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعارض ویژگی هایی دارد که طبیعی بودن، منعطف بودن در موضوعات ایجادی، منشأ مشکلات خانوادگی بودن و قابل رفع بودن از آن جمله است.

استاد مشاوره حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر قناعت در زندگی پایدار شود و همسر فرد با زی زندگی قناعت آشنا شود بسیاری از مشکلات در جامعه برطرف می شود.

وی افزود: در طول 40 تا 50 سال اخیر تهاجم فرهنگی در کشور بیداد می کند و این تهاجم فرهگی بسیاری از ارزش های جامعه مورد تغییر و تحریف قرار داده است.

حجت الاسلام خیری ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب درباره لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید زیادی داشتند و این در حالی است که مسؤولان در این زمینه سکوت اختیار کرده اند.

وی تصریح کرد: در گذشته روال زندگی در یک خانواده ایرانی بسیار ساده و روان بوده است ولی هم اکنون زندگی ها بسیار پیچیده است و تعارضات زیادی به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مساله تعارض در خانواده گفت: بسیاری از تعارضات در زندگی اجتماعی با سکوت قابل حل نیست و باید با راه حل های دقیق مورد بررسی قرا گیرد و حل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوتاه آمدن برای حل تعارض نیست بلکه مصداق تعارض را حل می کند و باید دانست که کوتاه آمدن در زندگی اجتماعی همواره راه حلی مناسب نیست./202/979/ب1

ارسال نظرات