۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۰۰۳۲
نمایشگاه مطبوعات؛

مفتی قاسمی: تفرقه سبب جلوگیری از پیشرفت اسلام در دنیا می‌شود

عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان تفرقه بین مذاهب اسلامی را سبب جلوگیری از پیشرفت اسلام در دنیا توصیف کرد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مفتی قاسم قاسمی، از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان صبح امروز در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه کشور التزام به وحدت را از درون بی نیاز به ادله خاص توصیف کرد و گفت: وحدت چیزی است که هر کس از درون نه شکی، نه تردیدی و نه دلیلی می‌خواهد.

عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان الزامات وحدت را الله دانست و گفت: باید مسائلی که مانع وحدت هست شناسایی شود و آن چه که موجبات وحدت هست را باید بشناسیم.

مفتی قاسمی چیزی که وحدت را تحقق می‌بخشد و ایده‌آل و واقعی می‌کند را مهم توصیف کرد و ابراز داشت: افزون بر این که باید به دنبال عوامل به وجود آمدن وحدت باشیم باید در نظر داشته باشیم که با توجه به وحدت و به دست آوردن آن، خود را آماده پذیرش دیگران می‌کنیم، دیگران را تکریم می‌کنیم و به دیگران حق اندیشیدن می‌دهیم.

وی ادامه داد: زمینه را باید برای پیشرفت اسلام در میان انسان‌های جهان باید فراهم کرد، ولی اگر بدبین به یکدیگر باشیم و همدیگر را تکفیر و تمسخر کنیم و به مقدسات یکدیگر توهین کنیم نسل ما نا امید می‌شود و ما سبب خنده دشمنان می‌شویم و آرزوی آن‌ها برآورده می‌شود.

عالم اهل سنت سیستان و بلوچستان تفرقه را باعث جلوگیری از پیشرفت اسلام دانست و ابراز داشت: ما نباید این زمینه را فراهم کنیم تا دیگران از اخلاق ما برای دشمنی با دین مان استفاده کنند؛ پس باید به وحدت اهمیت بدهیم.

مفتی قاسمی از توجه به مفاهیم و الفاظ و فرهنگ قرآن در نمایشگاه مطبوعات ابراز خرسندی کرد و گفت: قرآن محور وحدت تمامی مسلمانان است و امیدواریم که در آینده اتحاد بیشتری در مردم مسلمان شاهد باشیم./922/پ202/ج

ارسال نظرات