۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۶۰۰۵۳
کارشناس مشاوره خانواده:

تعارضات در خانواده باید با تبیین برطرف شود

حجت الاسلام حضرتی گفت: تعارضات در خانواده باید با تبیین برطرف شود، شرایط شغلی، مالی و اجتماعی باید در خانواده ها تبیین شود و این امر منشأ بسیاری از اختلافات است.
نخستين دوره آموزشي مشاوره اساتيد حوزه هاي علميه استان خوزستان نخستين دوره آموزشي مشاوره اساتيد حوزه هاي علميه استان خوزستان نخستين دوره آموزشي مشاوره اساتيد حوزه هاي علميه استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی حضرتی استاد مشاوره خانواده حوزه علمیه ظهر امروز در جلسه مشاوره خانواده که در حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه برخی اختلافات در خانواده اظهار داشت: دخالت اطرافیان و شرایط محیطی و اجتماعی در زندگی افراد تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اهمیت برطرف کردن تعارضات در زندگی گفت: اگر بیان احساسات به یک نقطه مثبت نرسد موجب ایجاد تعارض در خانواده می شود و این تعارضات در جامعه به صورت زیاد و کم موجود است.

حجت الاسلام حضرتی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی مبادله وقایع روزانه به اختلاف و تعارض کشیده می شود باید نیاز به تصمیم گیری در فرد ایجاد شود و اگر این تصمیم اتخاذ نشود بحران در خانواده ایجاد می شود.

استاد مشاوره حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسائل اختلافات در خانواده را نباید در بیرون از محدوده خانواده در نقا شروع مطرح شود چرا که سبب تصمیم گیری های اشتباه و دخالت می انجامد.

وی یادآور شد: مشکل حل بحران در تعارض های بالا در خانواده این است که هزینه های رفتاری و اخلاقی فراوانی را برای خانواده ایجاد می کند و بسیاری از خانواده های ایرانی از این موضوع غفلت می کنند.

حجت الاسلام حضرتی ابراز داشت: تعارضات در خانواده باید با تبیین برطرف شود، شرایط شغلی، مالی و اجتماعی باید در خانواده ها تبیین شود  و این امر منشأ بسیاری از اختلافات است.

وی با بیان فرایندهای مولد تعارض در خانواده گفت: نخستین مولد تعارض فقدان گفت و گو به معنای نبود و یا ضعف ارتباطی در خانواده است که این مشکل ارتباطی در میان اکثر خانواده های ایرانی مشهود است.

استاد مشاوره حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: علت دوم تعارض ذهن خوانی و یا تشخیص گذاری است به این معنا که ذهن خوانی منجر به قضاوت های یک طرفه و صدور احکام به ناحق است./202/979/ب1

ارسال نظرات