۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۶۰۰۶۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

حوزه های علمیه نقش اساسی در حوزه فرهنگ برعهده دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه حوزه های علمیه نقش اساسی در حوزه فرهنگ برعهده دارند، گفت: حوزه های علمیه در بخش فرهنگ باید بیش از پیش نقش آفرینی کنند و در مسیر توسعه فرهنگ در جامعه اسلامی گام بردارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی حقیقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه حوزه های علمیه نقش اساسی در حوزه فرهنگ برعهده دارند، اظهار داشت: حوزه های علمیه در بخش فرهنگ باید بیش از پیش نقش آفرینی کنند و در مسیر توسعه فرهنگ در جامعه اسلامی گام بردارند.

نقش شبکه های مجازی از مطبوعات بیشتر است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه نقش شبکه های مجازی از مطبوعات بیشتر است، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید استفاده درست از فضای مجازی را به عموم مردم آموزش دهند.

حقیقی با اشاره به اینکه امروز رابطه خوب مردم با طلاب، روحانیان و حوزه های علمیه بسیار مثبت و ستودنی است، خاطر نشان کرد: رابطه حوزه و مردم باید بیشتر شود و حوزه های علمیه در مسیر تعامل با مردم و به ویژه جوانان گام بردارند.

نقش تاثیر گذار حوزه های علمیه در پاسخ به مسائل شرعی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به نقش تاثیر گذار حوزه های علمیه در پاسخ به مسائل شرعی، گفت: جامعه امروز م نیاز به آموزش مسائل شرعی و روشن گری دارد و حوزه های علمیه در این مسیر به خوبی می توانند گام بردارند.

حقیقی حوزه های علمیه را یک نهاد انقلابی دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه از ابتدا در مسیر انقلاب به خوبی توانسته اند نقش آفرینی کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی باید نهادینه شود، اظهار داشت: اخلاق در حوزه های علمیه مهمترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و حوزه های علمیه به عنوان نماد اخلاق در جامعه اسلامی مطرح هستند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات