۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۶۰۱۳۸
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

واردات بی‌ رویه از آفت‌ های اقتصاد ایران است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، واردات بی‌ رویه را یکی از آفت‌ های اقتصاد ایران دانست و گفت: به دلیل عدم شناخت ظرفیت های داخلی، جزیره قشم به بازار بنجل کالاهای چینی تبدیل شده است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در حاشیه نشست توسعه زمینه‌ های صادراتی استان هرمزگان با تاکید بر توسعه صادرات و تکیه نکردن بر صادرات نفت گفت: باید با برنامه ریزی صحیح زمینه صادرات هر چه بیشتر در استان و کشور را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه قدرت‌ های مستکبر جهانی به دنبال گرفتن منابع ما و محتاج ساختن ما به خودشان هستند افزود: اگر می خواهیم به استقلال و عزت ملی خودمان کمک کنیم باید در اقتصاد روی پای خود بایستیم.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان از سوی دولت تصریح کرد: دولت باید از تولیدات داخلی به طور ویژه حمایت کند چرا که تولیدکنندگان و صادرکنندگان به دنبال گرفتن پول از دولت نیستند بلکه انتظار دارند که موانعی که بر سر راهشان قرار گرفته، برداشته شود.

وی اذعان داشت: ما نفت و مواد معدنی با ارزش کشورمان را به چینی‌ها و هندی‌ها می‌دهیم و در مقابل آن کالاهای زیادی را با قیمت بالا وارد می‌کنیم که شایسته نیست چون بسیاری از این کالاها را می‌توان در داخل نیز تولید کرد.

آیت‌ الله نعیم‌آبادی، واردات بی‌ رویه را یکی از آفت‌ های اقتصاد ایران دانست و بیان کرد: به دلیل عدم شناخت ظرفیت های داخلی، جزیره قشم به بازار بنجل کالاهای چینی تبدیل شده است.

وی ابراز داشت: خام‌ فروشی در حوزه مواد معدنی کمکی به رشد اقتصاد و رفع مشکلات کشور نمی‌کند.

آیت الله نعیم آبادی، خام‌ فروشی مواد معدنی را مانند فروش نفت خام دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم نفت را فرآوری کنیم و به صادرات برسانیم، نه تنها درآمد بسیار بیشتری نصیب کشور می‌‌ شود بلکه اشتغال در این فرآیند نیز بسیار فراوان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: متأسفانه اتکای بیش از اندازه به نفت در اقتصاد کشور موجب بروز آفت ‌هایی شده که برای رهایی از آنها به یک عزم ملی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه پول مفت نفت روحیه کار و تحرک را از ما می‌گیرد ابراز داشت: همین امر سبب شده تا رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت‌ های مختلف خواسته ‌اند که سهم نفت را در درآمدهای خود کم کنند تا حد امکان درآمدهای نفتی صرف توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور شود./202/851/ب1

ارسال نظرات