۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۶۰۱۴۰
آیت الله ری‌شهری:

افراد متواضع توانایی کظم غیظ را دارند

آیت الله محمدی‌ ری‌شهری گفت: انسانهای متواضع توانایی کظم غیظ را دارند، انسان اگر خود و جایگاهش را به درستی بشناسد هرگز دچار کبر نمی‌شود.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی‌ ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در درس خارج فقه خود که در مدرسه علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق، گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق از تواضع و فروتنی به عنوان «خفض الجناح» تعبیر می‌کند و می‌فرماید: تواضع و فروتنی زینت انسانهای باتقوا است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه احادیث در زمینه تواضع و فروتنی به دو صورت ذکر شده است، گفت: گاهی در برخی از روایات تواضع و فروتنی به صورت کامل و جامع اما در بعضی دیگر به صورت مصداقی بیان می‌شود.

آیت الله محمدی‌ ری‌شهری با اشاره به جامع بودن برخی از روایات، بیان داشت: گاهی ائمه اطهار(ع) در احادیث خود، مردم را به سمت اینکه با دیگران به گونه‌ای رفتار کنید که دوست دارید آنان با شما رفتار کنند ترغیب می‌کنند.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند: انسان باید اندازه و میزان خودش را بشناسد تا بتواند با مردم به گونه‌ای برخورد کند که دوست دارد دیگران با او رفتار کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان اضافه کرد: انسانهای متواضع توانایی کظم غیظ را دارند، انسان اگر خود و جایگاهش را به درستی بشناسد هرگز دچار کبر و ذلت نمی‌شود زیرا فروتنی در حد وسط کبر و ذلالت است./202/813/ب1

ارسال نظرات