۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۶۰۱۴۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

جمع‌آوری 30 میلیارد ریال زکات در خراسان شمالی، برپایی موکب اباعبدالله‌الحسین(ع) به نام استان در مرز چذابه و صدور پروانه انتشار نخستین نشریه در شهرستان گرمه عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عباس اهرابی، دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی، با اشاره به جمع‌آوری 30 میلیارد و 665 میلیون ریال زکات در استان، اظهار کرد: این میزان زکات نیمه نخست امسال از کشاورزان و دامداران خراسان شمالی جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه رفع نیاز محرومان از اولویت‌های کمیته امداد در بخش زکات است، افزود: 10 میلیارد و 284 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده، برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد.

اهرابی با بیان اینکه بیشترین زکات در شهرستان راز و جرگلان به میزان 10 میلیارد و 920 میلیون ریال جمع‌آوری شده است، پیش‌بینی کرد که تا پایان امسال 100 میلیارد ریال زکات در خراسان شمالی جمع‌آوری شود.

برپایی موکب اباعبدالله‌الحسین (ع) به نام خراسان‌ شمالی در مرز چزابه

محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌ شمالی گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی امسال موکب اباعبدالله الحسین (ع) به نام خراسان‌ شمالی در مرز چزابه برپا می‌شود.

وی از ثبت‌نام بیش از شش هزار زائر از مردم این استان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد و گفت: از این تعداد مدارک حدود پنج هزار نفر برای صدور ویزا ارسال شده است.

برگزاری نشست کتاب‌خوان با حضور مسؤولان دستگاه‌های خراسان شمالی

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و با ایجاد الگوی این فرهنگ در بین مدیران، از برگزاری یک دوره نشست کتاب‌خوان با حضور مسؤولان استانی خبر داد.

وی اظهار کرد: اگر فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین مسؤولان تقویت شود، افراد جامعه نیز با پیروی از این الگو با کتاب و مطالعه بیشتر آشنایی و الفت پیدا خواهند کرد.

جهانی افزود: به همین منظور به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی یک دوره نشست کتاب‌خوان با حضور مسئولان و مدیران استانی برگزار می‌شود و در این نشست افراد علاقه‌مند، به معرفی کتابی که مطالعه کرده‌اند می‌پردازند.

نخستین نشریه شهرستان گرمه مجوز انتشار گرفت

ابراهیم عباسپور، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه از صدور پروانه انتشار نخستین نشریه محلی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: اخیراً از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین پروانه انتشار نشریه به نام «پویایی و تلاش» درزمینهٔ اجتماعی، فرهنگی به زبان فارسی در شهرستان گرمه صادر شد.

وی افزود: انتشار این نشریه با گستره شهرستان گرمه به مدیرمسؤولی علی‌اصغر طائفی صادر شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه گفت: امید است نشریه «پویایی و تلاش» با رعایت قانون مطبوعات در تحقق رسالت فرهنگی و مطبوعاتی خود گام بردارد./303/9314/ب1

ارسال نظرات