۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۶۰۱۵۹

تشرف 160 دانش آموز زیارت اولی به آستان حضرت معصومه

مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تشرف 160 دانش آموز دختر زیارت اولی به آستان حضرت معصومه(س)، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر زیارت اولی از اولویت های آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
حرم حضرت معصومه (س)

خانم مریم شهبازی، مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه عصر دوشنبه آستان حضرت معصومه(س) میزبان 160 دانش آموز دختر زیارت اولی از چهار استان کشور بود، گفت: این دانش آموزان دختر از استان های سمنان، کرمان، تهران و قزوین به آستان حضرت معصومه(س) مشرف شده بودند.

وی با اشاره به این که طرح زیارت اولی ها از طرح های آستان حضرت معصومه(س) است که در آن دانش آموزان و اقشار مختلف برای نخستین بار با کمک خیران به آستان حضرت معصومه(س) مشرف می شوند، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر از اولویت های آستان حضرت معصومه(س) است.

مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) تنها محدود به دانش آموزان زیارت اولی نبوده بلکه سایر دانش آموزان و مدارس هم با هماهنگی می توانند از خدمات و برنامه های فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) برای دانش آموزان استفاده کنند.

شهبازی با تاکید بر این که آستان حضرت معصومه(س) به صورت هفتگی برای دانش آموزان دختر در گروه های سنی مختلف برنامه فرهنگی و دوره های معارفی برگزار می کند، ادامه داد: خانواده ها برای اطلاع از این برنامه ها می توانند به شبستان نجمه خاتون(س) آستان حضرت معصومه(س) مراجعه کنند.  

وی همچنین از راه اندازی غرفه کودک و نوجوانان در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مراسم پیاده روی اربعین خبرداد و افزود: آماده سازی سه هزار گلبرگ و گردن آویز دخترانه برای پیاده روی اربعین به همراه شعار «انی احامی ابدا عن دینی» یکی از برنامه های واحد غرفه کودک و نوجوان مستقر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در پیاده روی اربعین است.

مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: همچنین سه هزار تاج کاغذی به صورت کلاه با تصاویر حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت معصومه (س) برای پسر بچه ها در حال آماده سازی است که در موکب آستان مقدس به کودکان اهدا خواهد شد.

شهبازی ادامه داد: حدود پنج هزار گل سر برای اهدا به دختر بچه ها که بر روی تمامی آنها به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی پیام های عاشورایی نقش بسته است نیز از دیگر برنامه های غرفه کودک و نوجوان موکب آستان حضرت معصومه(س) برای کودکان است.

وی برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان، طراحی کاربرگ ها با موضوعات عاشورا و اهدای پنج هزار کبوتر نمادین به کودکان را از دیگر برنامه های فرهنگی غرفه کودک و نوجوان برای کودکان حاضر در پیاده روی اربعین عنوان کرد.

مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: دفترچه هایی برای دل نوشته های نوجوانان تهیه شده که در صفحه اول آن تصویر شهدای مدافع حرم به چاپ رسیده و صفحات بعدی آن اختصاص به وقایع نگاری زیارت اربعین دارد همچنین پلاک های مقوایی با چاپ وصیت نامه شهدا نیز از دیگر برنامه های فرهنگی برای نوجوانان در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

شهبازی یادآور شد: همچنین در این موکب اقداماتی چون فضاسازی و ساخت ماکت بخشی از وقایع  عاشورا، بر پایی خیمه های عاشورایی جهت قصه گویی ماجرای عاشورا برای کودکان و نوجوانان و همچنین مداحی، ختم قرآن و اهدای ثواب آن به کودکان حاضر در واقعه عاشورا انجام خواهد شد./968/ت302/ب1

ارسال نظرات