۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۱۶۰
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان:

جایگاه ویژه سلمان نزد پیامبر نتیجه ولایت‌مداری است

حجت الاسلام سنجری گفت: قرار گرفتن سلمان در زمره اهل بیت رسول الله(ص) با وجود خواص و صحابه بسیاری که اطراف پیامبر(ص) بود از ارزش بسیاری برخوردار است زیرا عمده ترین علت کسب این جایگاه؛ ولایت مداری سلمان فارسی است.
حجت الاسلام محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان

حجت الاسلام محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت روز سلمان فارسی، عنوان داشت: با توجه به اینکه پیامبر(ص) در تبیین جایگاه سلمان فارسی فرمودند: "سلمان منا اهل البیت" باید دقت داشته باشیم که کسب چنین مقام و جایگاهی کار چندان راحتی نیست از این رو چنین شخصی و با چنین جایگاهی قابل مقایسه با دیگر افراد جامعه نیست.

وی بیان داشت: قرار گرفتن سلمان در زمره اهل بیت رسول الله(ص) با وجود خواص و صحابه بسیاری که اطراف پیامبر(ص) بود از ارزش بسیاری برخوردار است زیرا عمده ترین علت کسب این جایگاه؛ ولایت مداری سلمان فارسی است.

حجت الاسلام سنجری ابراز داشت: سلمان فارسی در طول زندگی خود به دنبال کشف حقیقت بود و چنانچه آن را نزد رسول الله(ص) یافت بدون لحظه ای درنگ در رکاب آن حضرت مشغول خدمت شد چنانچه بعد از ایشان نیز گوش به فرمان امیرمؤمنان(ع) بود و قدم جای قدم پیامبر (ص) و علی (ع) می گذاشت.

وی ضمن اشاره به اینکه سلمان را سلمان محمدی خطاب می کردند؛ خاطر نشان کرد: از آنجا که سلمان فارسی هرگز از مسیر اسلام و حرکت در مسیر پیامبر (ص) و سپس حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) منحرف نشد جایگاهی والا یافت و همواره به عنوان اهل بیت پیامبر (ص) در خاطر انسانها باقی ماند چرا که تنها صحابه ای بود که چنین لقبی را کسب کرد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان اظهار داشت: متاسفانه قصور و کوتاهی متولیان امر نشر فرهنگ اهل بیت (ع) و اصحاب راستین و صدیق پیامبر (ص)؛ موجب شده تا امروز مردم ما شناخت کمتری در رابطه با شخصیت هایی چون مقداد، ابوذر، عمار یاسر و به ویژه سلمان فارسی داشته باشند این در حالی است که این کم کاری موجب شده شخصیت های مجهول الهویت تاریخ؛ امروز در فضای مجازی و در میان مردم بیشتر مطرح شدند و با وجود شک و شبهه بسیار در رابطه با زندگی آنان؛ در میان مردم از ارزش ویژه ای برخوردار شوند.

وی افزود: زندگی شخصیتی چون سلمان فارسی در تاریخ بسیار واضح شرح داده شده است و اسناد و منابع فراوانی در مکتب شیعه و حتی سنی وجود دارد که نشان از جایگاه والای ایشان دارد اما متاسفانه شناخت این شخصیت ها در میان مسلمانان مغفول واقع شده است.

حجت الاسلام سنجری ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در میان برخی افراد از شخصیت هایی به نیکی یاد می شود (مانند خاندان پهلوی، خاندان قاجاریه و دیگر شاهان ایرانی) که برخی نه تنها از جایگاه دینی برخوردار نیستند بلکه غیرت ملی نیز نداشتند و برای منافع خودشان بر اساس قراردادها و معاهدات مختلف موجود در تاریخ دست به کشور فروشی زده اند.

این مقام مسؤول گفت: در مقابل چنین شخصیت هایی سلمان فارسی را می بینیم که با غیرت ملی و مکتبی و مذهبی در کنار پیامبر (ص) قرار می گیرد و پس از ایشان نیز در جهت دفاع از  اهل بیت (ع) تلاش می کند.

وی در بیان راهکار نزدیک شدن به شخصیت سلمان در نزدیکی به امام زمان خود، بیان داشت: امام رضا (ع) به یکی از یاران خود فرمودند: هرگاه خواستید بدانید در نزد من چه جایگاهی دارید ببینید من در نزد شما چه جایگاهی دارم؛ از این رو در می یابیم نزدیکی ما به اماممان در هر عصر و زمانی منوط به میزان ارادت ما نسبت به ایشان و حرکتمان در مسیر ایشان است پس هر زمان خود را مطابق خواست امام دیدیم می توانیم بگوییم همچون سلمان فارسی به صحابه خاص امام عصرمان مبدّل شدیم در غیر این صورت باید تلاش کنیم فاصله میان خود و خواست امام را با توجه به امر ایشان در لحظات مختلف از بین ببریم.

حجت الاسلام سنجری در پایان تاکید کرد: همه ما باید به عنوان شیعه و دلسوز دین و  افسر جنگ نرم تلاش کنیم در جهت معرفی شخصیت های برجسته اسلام و جان فدایان ولایت تا مردم با آنان بیشتر آشنا شوند و از آنان به عنوان الگو بهرمند شوند تا به پیروی از آنان در کوران حوادث دچار سردرگمی نشویم./302/9703/ب1

ارسال نظرات