۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۶۰۱۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیاده روی اربعین نقشه راهی برای ظهور امام عصر است

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که پیاده روی اربعین حسینی لبیک برای جهانی شدن مساله امامت و ولایت است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی در عصر غیبت امام عصر(ع) الگو و نقشه راهی برای ترسیم مسیری برای زمینه سازی ظهور است.
اعزام خادمان اربعین حسینی اعزام خادمان اربعین حسینی اعزام خادمان اربعین حسینی اعزام خادمان اربعین حسینی اعزام خادمان اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع خادمان اعزامی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با بیان این مطلب که این روزها فضای دو کشور ایران و عراق معطوف به برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی شده است، گفت: بعد از 1377 سال قمری از جریان عاشورا، بی نظیر ترین و گسترده ترین تجمع انسانی در  سطح کره زمین در فضای بین نجف و کربلا رخ می دهد و این از اعجاز سیدالشهدا(ع) است.

وی افزود: تاکنون رکورد جمعیت مربوط به ایام حج بود که سالیانه در حدود سه میلیون نفر از یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در یک مکان به عنوان انجام فریضه ای واجب جمع می شدند اما در جریان پیاده روی اربعین در حدود 25 میلیون نفر به عشق بیعت با امام حسین(ع) و لبیک به ندای آن حضرت جمع می شوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به فضای امنیتی کشور عراق و خطرات ناشی از تهدیدهای تروریست ها اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر پیاده روی نجف تا کربلا مسیر عاشقانه است که مشتاقان حاضر در این مسیر با خریدن خطرات احتمالی در این مسیر، از سوی ملائکه و فرشتگان الهی مشایعت می شوند.

وی ادامه داد: جاذبه مغناطیسی سیدالشهدا(ع) از سراسر جهان ارادتمندان و محبین آن حضرت را از اعم از مسلمان و غیر مسلمان به سوی خود می کشاند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تجارب سفرهای قبلی خود در پیاده روی ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: حضور شیعیان، اهل تسنن و غیر مسلمانان در کنار هم و تحمل سختی پیاده روی در مسیر رسیدن به کربلای معلا، جلوه باشکوهی از وحدت را با محوریت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نشان می دهد.

وی ادامه داد: این جاذبه ی مغناطیسی کربلا نشان دهنده این است که بنیان گذار زیارت اربعین و جریان اربعین خود اهل بیت(ع) هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به روایتی از امام عسکری(ع) برای توصیه به مومنان برای زیارت اربعین، گفت: اربعین در دیدگاه امامان معصوم در عصر غیبت الگو و نقشه راهی برای ترسیم مسیری برای زمینه سازی ظهور امام عصر(ع) است.

وی افزود: هر علامتی انسان را به مقصدی راهنمایی می کند تا از مسیر منحرف نشود و پیاده روی و زیارت اربعین برای همراه شدن با امام عصر(ع) و لبیک برای جهانی شدن مساله امامت و ولایت است.

حجت الاسلام شکریان با توصیه خادمان زائران اربعین حسینی، تاکید کرد: انسان به واسطه اینکه زائر حسین(ع) شد، ارزش و قداست زیادی نزد پروردگار متعال پیدا می کند و باید قدردان و شکرگزار پروردگار متعال برای خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) بود.

استاد حوزه علمیه زیارت با اشاره به سنت پیاده روی اربعین و شرکت بسیاری از علما و مراجع در این مسیر پیاده روی، اظهار داشت: مرحوم شیخ مفید، شیخ اعظم شیخ انصاری، میرزا نوری، آقامیرزا جواد ملکی تبریزی، مرحوم کاشف القطاع، مرحوم بحرالعلوم، مرحوم ملاصدرا، مرحوم سید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آیت الله شیخ زین العابدین مازندرانی و مرحوم میرزا نائینی از جمله علمای بزرگی بودند که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت داشتند.

حجت الاسلام شکریان با توصیه به زائران در ایام اربعین و محدود بودن امکانات در این منطقه، تصریح کرد: در کنار رعایات آداب معمولی سفر، زائران در ایان اربعین باید گذشت، صبر و تواضع داشته باشند و در سختی های سفر به یاد مصائب و سختی های کاروان اسرای کربلا باشند.

وی احترام به قوانین کشور عراق را از سوی زائران مورد تاکید قرار داد و گفت: براساس فتوای مراجع عظام تقلید در هر شرایطی باید قوانین کشور عراق رعایت شود و با احترام و قدرشناسی با خادمان زائران در موکب های برپا شده در مسیر پیاده روی و شهر کربلا برخورد شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این مطلب که امروز امام حسین(ع) شخصیتی جهانی شده است، گفت: در روایات مربوط به ظهور امام زمان(عج) آمده است که ایشان  هنگام ظهور برای مردم جهان خود را فرزند سیدالشهدا(ع) معرفی می نماید و این نشان دهنده شناخت جهانیان از امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام شکریان با توصیه برای کمکهای مردمی و نذورات برای برپایی هر چه بهتر مواکب، گفت: ستاد راهیان کربلای مازندران با تلاش جمعی از فعالان فرهنگی و هیاتهای مذهبی اقدام به برپایی دو موکب برای اسکان و پذیرایی سه تا شش هزار نفر از زائران اربعین نموده است و کمکهای بیشتر مردم می تواند در روند هر چه بهتر خدمات رسانی به زائران مفید باشد.

وی افزود: برخی با حضور و برخی دیگر با مال و حمایت خود در برپایی باشکوهتر اربعین حسینی تلاشی جهادی می کنند تا پرچم سیدالشهدا(ع) در عالم برافراشته گردد./202/1313/ب1

ارسال نظرات