۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۶۰۱۹۳
حجت الاسلام گریوانی مطرح کرد؛

کودکان را باید از طریق افعال خدا، با خدا آشنا کرد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که پرسش های کودکان در مورد خدا تمامی ندارد و باید خداوند را به درستی به کودکان شناساند، گفت: کودکان را باید از طریق افعال خدا، با خدا آشنا کرد.
حجت‌الاسلام مسلم گریوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گریوانی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به این که پرسش های کودکان در مورد خدا تمامی ندارد و باید خداوند را به درستی به کودکان شناساند، گفت: کودکان را باید از طریق افعال خدا، با خدا آشنا کرد.

وی با بیان این که کتاب های تمثیلات حجت الاسلام قرائتی،تمثیلات و تشبیهات شهید مطهری و کتاب تمثیلات حجت الاسلام ری شهری از بهترین کتاب ها برای معرفی خداوند به کودکان است، افزود:  باید دقت کنیم که مسائل سنگین با مثال قابل حل است بر همین اساس اگر کودکان را از طریق مثال های خوب با خدا آشنا کنیم قطعا آنها با ماهیت و وجود خداوند آشنا خواهند شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه بعضی از والدین زمانی که با پرسش کودکان در مورد خود روبه رو می شوند برخورد بدی کرده و سعی می کنند که به کودک توصیه کنند که از پرسیدن این سوالات پرهیز کند؛ در حالی که ائمه معصوم(ع) نه تنها مردم را پرسیدن این سوالات نهی نمی کردند بلکه برای آنها به خوبی از طریق مثال وجود خداوند را معرفی می کردند.

حجت الاسلام گریوانی ادامه داد: در این زمینه روایت جالبی وجود دارد که بیان می کند در زمان خلفا، فردی یهودی از ابوبکر پرسید که خدا کجاست، ابوبکر در پاسخ به این مرد گفت که خجالت بکش بعد از عمری این سؤال را می پرسی مگر نمی دانی که خدا در آسمان است که فرد یهودی با شنیدن این سخن گفت یعنی می گویی که خدا در زمین نیست و ابوبکر زمانی که این سخن مرد را شنید او را بیرون کرد.

وی افزود: فردی از صحابه آن مرد را پیش حضرت علی(ع) برد و امام در پاسخ به این مرد، هیزم ها را برافروخت و آتش کرد و  شعله های آتش به هر طرفی می رفت و امام علی(ع) در این زمان رو به مرد کرد و فرمود« شعله آتش که مخلوق است جهت ندارد و به هر طرفی می رود؛ خداوند هم که خالق است و از شعله های آتش برتر است او هم به طریق اولی بی جهت است و در همه اطراف حضور دارد».

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام علی (ع)به راحتی و از طریق یک مثال به صورت عملی پرسش مرد را  پاسخ داد و زمنیه هدایت او را فراهم می کند؛ بنابراین ماهم باید به عنوان شیعیان ایشان از این امام بزرگوارالگو برداری کرده و به درستی فرزندان خود را در مسیر هدایت دینی قرار داده و آنها را با امور دینی آشنا کنیم./968/202/ب3

ارسال نظرات