۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۶۰۲۲۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

۱۸۰ هزار موقوفه در کشور ثبت شده است، منصوب اعضای قرارگاه اربعین سیدالشهداء(ع) سازمان اوقاف، اسکان و اطعام 850 زائر پاکستانی در موکب امام خامنه‌ای زائرسرای امام رضا(ع)، بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی در گفت و گویی اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعات و آمار، 180هزار موقوفه شامل یک میلیون و 200هزار ملک و رقبه، مسکونی و کشاورزی در کشور وجود دارد که حدود 90 درصد آن در اختیار مردم است.

وی افزود: 25 درصد از بیمارستان‌های دولتی کشور و 70 هزار مسجد و حسینیه در سراسر کشور موقوفه هستند و خوشبختانه آثار وقف را در بخش‌های مختلف می‌بینیم.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف اظهار کرد: برخی از موقوفات در زمان طاغوت از وقفیت خارج و فروخته شده و دوباره در زمان نظام جمهوری اسلامی به وقفیت بازگردانده شده وی اضافه کرد: متاسفانه نیمی از موقوفات فاقد سند است لذا در تلاش هستیم که این موقوفات را دارای سند رسمی کنیم تا جایگاه آنان تثبیت شود.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف تصریح کرد: در این راستا تفاهم نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد کشور منعقد شده و قرار است در مدت 2 سال این موقوفات فاقد سند، سنددار شوند.

حاتمی اظهار داشت: اگر موقوفه‌ای خلاف نیت واقف عمل شود غیرقانونی و غیرشرعی است چه از طرف دستگاه دولتی باشد و چه از طرف اشخاص، هم‌اکنون 8 هزار پرونده دعاوی در سراسر کشور وجود دارد که برخی از این پرونده‌ها به همین علت است، لذا اگر این مورد محرز شود برخورد قانونی می‌شود.

 

 منصوب اعضای قرارگاه اربعین سیدالشهداء(ع) سازمان اوقاف

براساس احکام صادره از سوی عبدالرضا عابد رئیس قرارگاه اربعین سیدالشهداء(ع) سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری مدیرکل مدیریت عملکرد، حجت الاسلام والمسلمین امراله حسنی نیا مدیرکل اداره تحقیق، محمد روح الامینی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، سید حسن طبسی مدیرکل اداره منابع مالی غیر عمومی، قربانعلی باقری مدیرکل حراست، حجت الاسلام سید کاظم موسوی متقی مدیرکل اداره امور فرهنگی، حمید عسگری مدیرکل اداره موسسات خیریه و امور اجتماعی، مسعود رحمتی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل را به عنوان اعضای این قرارگاه و عباسعلی معصومی را بعنوان مسئول دبیرخانه این قرارگاه معرفی و منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است امید است با استعانت از خداوند متعال و تحت عنایت حضرت بقیت الله اعظم(عج) و پیروی از فرمایشات حضرت امام راحل و تبعیت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و نصب العین قراردادن تقوای الهی ضمن بهره گیری از تمام توانمندی های و ظرفیت ها و برقراری تعامل سازنده و فعال با مبادی ذیربط امور محوله را به نحو احسن به انجام رسانید.

 

اسکان و اطعام 850 زائر پاکستانی در موکب امام خامنه‌ای زائرسرای امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵۰ زائر پاکستانی که  برای حضور در پیاده روی اربعین وارد مرزهای این استان شده بودند، در موکب امام خامنه‌ای زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان  یافته و اطعام شدند.

وی اظهار کرد: خدماتی که در زائرسرای امام رضا(ع) به زائران پاکستانی که به قصد زیارت سیدالشهدا(ع) و شرکت در پیاده‌روی اربعین وارد ایران اسلامی می‌شوند، شامل اسکان، اطعام و همچنین ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: عاشقان اهل بیت(ع) که قصد کمک به موکب‌ها جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران پاکستانی را دارند می‌توانند برای ثبت‌نام به زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان مراجعه کنند.

رعنایی با بیان اینکه زائران پاکستانی صبح امروز، استان را به قصد عزیمت به کربلای معلی ترک کردند، عنوان کرد: موقوفه زائر سرای امام رضا(ع) قبل از انقلاب شرایط اسکان مناسبی برای اسکان مسافران نداشته و حتی تا چند سال اخیر قادر به پذیرش بیش از ۱۰۰ نفر نبوده است، اما با انجام عملیات عمرانی شامل ساخت ساختمان جدید، سرویس‌های بهداشتی، حمام نوساز، نصب و راه‌اندازی تاسیسات جدید و همچنین انجام تعمیرات اساسی ساختمان قدیمی ظرفیت این زائرسرای موقوفه افزایش چشمگیری داشته است.

 

 حفظ حجاب مهم‌ترین پیام حضرت زینب(س) بود

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل در مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در امامزاده قاسم بابل اظهار کرد: ماه صفر ماه ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر پر مصیبت شام است، واقعه شامی که در تعبیر امام سجاد(ع) سخت‌تر از شهادت، سر به نیزه شدن، گوشواره کندن و تشنگی کربلا است شهر مصیبت و غم زیرا کربلا صحنه جنگ بود اما شام دفاع از ارزش‌هایی است که در کربلا برای آن جان دادند.

حجت‌الاسلام مهدی جبرئیلی با اشاره به اینکه امروز وظیفه زنانی که ادعای عشق حسین(ع) و حب زینب(س) دارند باید اظهار محبت کنند، افزود: عشق و محبت به اهل بیت(ع) را باید اظهار کرد و صرفا علاقه قلبی کافی نیست و باید با عمل بیان کرد.

 مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل تصریح کرد: نمی‌شود دل کسی پاک باشد ولی حجاب وی کامل نباشد، نمی‌شود کسی حضرت زینب(س) را دوست داشته باشد ولی حاضر نباشد موهای خود را بپوشاند.

جبرئیلی با اشاره به اینکه حب حضرت زینب(س) به امام حسین(ع) تحمل سختی طاقت فرسا در 20 روز صفر بود، خاطرنشان کرد: شما زمانی زینبی خواهید بود که تحمل سختی و مشکلات امروز را داشته باشید، تحمل سختی امروز ما همان مقاومت در مقابل فرهنگ مسموم بیگانه و تحمل زخم زبان مردم در این عصر بی‌فرهنگی بوده که جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض شده است، فضایی که بدحجابی را فرهنگ و حجاب را بی تمدنی می‌دانند.

وی حفظ ناموس را از ارزش‌های مهم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) برشمرد و یادآور شد: امام حسین(ع) غیرتی بود و هرگز تحمل نمی‌کرد که ناموس آنها در دیدگان نامحرمان باشد.

وی ادامه داد: امروز مردانی که ناموس آنها آزادانه بدون قید و بند در جامعه رها هستند چگونه ادعای عشق به امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) می‌کنند، زمانی ادعای حسینی و زینبی کن که رفتار تو نمایانگر عشق به آنها باشد و دل امام زمان(عج) از تو خوشنود باشد.

جبرئیلی اضافه کرد: مادری که اهل حجاب است اما دختر بی‌حجاب دارد باید قیامت پاسخگو باشد که در تربیت فرزند کوتاهی کرده است.

 مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل، دفاع از ولایت و دین را در زمان ضروری وظیفه زنان مسلمان برشمرد و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) که خود را از نابینا می‌پوشاند و حضرت زینب(س) که در حلقه جوانان اهل بیت(ع) از معجر پیاده می‌شد و زانوان حضرت عباس(ع) پله قدم‌های او بود، زمانی که باید از ولایت دفاع می‌کردند به صحنه آمدند و افشاگری کردند.

جبرئیلی افزود: لباس حضرت زهرا(س) چنان بلند و پوشیده بود که ترس از افتادن وی می‌رفت، امروز چگونه زنان ما ادعای عشق حضرت زهرا (س) و زینب(س) می‌کنند در حالیکه روز به روز لباس آنها متناسب با تبلیغات ماهواره‌ای و شبکه‌های غربی کوتاه‌تر و نامناسب‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواظب باشید افراد بی‌حجاب جامعه دشمن امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) نیستند اما نمی‌دانند توجه به حجاب مهم‌تراست، گفت: مبلغان دینی به مردم جامعه مسلمان بگویید که دختر 13 ساله امام حسین مهم‌ترین گلایه‌ای که در گودی قتلگاه خطاب به پدر کرد آشکار کردن موهای سرش توسط دشمن بود لذا حفظ حجاب بهترین پیام حضرت زینب(س) بود.

 

 امروز یزید زمان اسرائیل کودک‌کشی است

مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در امامزاده قاسم بابل به مناسبت فرا رسیدن ماه صفر ماه اندوه و غم برگزار شد.

فرمانده ناحیه بسیج بابل در این مراسم گفت: پیام ماه صفر شناخت واقعی یزیدیان زمان است.

علی‌اکبر محمدپور افزود: امروز یزید زمان ما اسرائیل کودک‌کشی است که طفلان مظلوم را به شهادت رسانده و به این کشتار افتخار می‌کند، آل‌سعود همان بازماندگان نسل یزیدی هستند که با افتخار با قتل عام شیعیان بی‌دفاع یمن با برگزاری مراسم رقص شمشیر می‌کنند.

فرمانده بسیج ناحیه بابل تصریح کرد: با وجود این وقایع، امروز زمان آن است که به همه تاریخ بشریت و کسانی که مدعی هستند زمان شعار مرگ بر آمریکا تمام شده و نفس این شعار دادن اشتباه بوده و نباید در ابتدا لانه جاسوسی آمریکا در کشور تسخیر می‌شد، ثابت کنیم تا چشمان خود را باز کنند و ببینند این مستکبران کافر با ناموس و جان و مال شیعیان چه می‌کنند.

محمدپور با اشاره به اینکه شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ما منجر به نابودی دشمن خواهد شد، خاطرنشان کرد: آنهایی که فکر می‌کنند می‌توانند با این فضای تبلیغی مسموم حجاب را در کشوری که حضرت زهرا(س) و زینب(س) الگوی جامعه آن است کمرنگ کنند و فضای زمان پهلوی را حاکم کنند اشتباه محض است./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات