۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۶۰۲۴۲
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت توجه به کارکردهای فرهنگی پیاده روی اربعین

حجت الاسلام بابائی بر لزوم توجه به جلوه های فرهنگی پیاده روی اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: اربعین حسینی دارای ظرفیت بالقوه زیادی در فرهنگ سازی و تبیین گفتمان دینی در سطح جامعه است و باید از این ظرفیت هر بیشتر برای تبیین فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.
عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع مرم کمال محله امیرکلا با اشاره به اعزام تدریجی زائران اربعین حسینی برای شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، گفت: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی از سراسر جهان، میثاق میلیونی سالانه با راه سیدالشهدا(ع) از سوی مردم سراسر جهان است.

وی افزود: به تدریج به برکت پیاده روی اربعین حسینی و جلوه بخشی آن مردم سراسر جهان بیشتر با جلوه نورانی سیدالشهدا(ع) آشنا می شوند و شعاع آن فراگیرتر می شود.

نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران با بیان این مطلب که بر اساس آمار بیش از بیست میلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: امسال بر اساس گزارشهای رسیده بیش از چهل هزار نفر از مردم مازندران در این اجتماع بزرگ حضور پیدا می کنند و تا حماسه ای از شور و شعور حسینی را بیافرینند.

وی از اجتماع پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع قرن یاد کرد و تصریح کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی پیام رسان معنویت و اخلاق است و همبستگی و وحدت را به ویژه در میان امت اسلامی به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام بابائی بر لزوم توجه جلوه های فرهنگی این مراسم بزرگ تأکید کرد و گفت: اربعین حسینی دارای ظرفیت بالقوه زیادی در فرهنگ سازی و تبیین گفتمان دینی در سطح جامعه است و باید از این ظرفیت هر بیشتر برای تبیین فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در دو کشور سوریه و عراق، خاطرنشان کرد: به لطف الهی، شمارش معکوس برای شکست کامل عوامل فتنه تکفیری در دو جبهه موصل و حلب آغاز شده و جبهه مقاومت در حال آزادسازی مناطق اشغال شده است و این پیروزی ها به برکت وحدت و مقاومت پدید آمد.

وی افزود: جمهوری اسلامی مرکز و محور مقاومت در منطقه و جهان است و با درایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و حضور مستشاران خبره نظامی ایران، جبهه ها یکی پس از دیگری از سوی مقاومت اسلامی فتح می شود.

حجت الاسلام بابائی بر لزوم تقویت ساختارهای اقتصادی و سیاسی در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه کم کاری های صورت گرفته از سوی دولت و عدم توجه عملی به اقتصاد مقاومتی یکی از دلایل بیکاری های گسترده جوانان کشور است.

وی افزود: دولت موظف به زمینه سازی و ایجاد ساختارهای مناسب اقتصادی برای جوانان است و اقتصاد ضعیف و ناسالم و بروز فسادهای اقتصادی آسیبهای اجتماعی زیادی را دامنگیر جامعه ما کرده است.

امام جمعه امیرکلا با انتقاد شدید از عدم اجرای کامل سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تقویت ساختارهای داخلی اقتصاد، گفت: مقام معظم رهبری بارها بیان کردند که ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود اقتصاد کشور دغدغه اصلی ایشان است اما شاهد کم توجهی هایی از سوی مسؤولان در این باره هستیم.

وی ادامه داد: این فسادهای اقتصادی افشا شده به ویژه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوق های نجومی مردم را نگران کرده است و مسؤولان اجرایی و قضایی باید جلوی این خیانت ها را بگیرند.

حجت الاسلام بابائی ناکارآمد بودن تیم اقتصادی دولت را یادآور شد و تأکید کرد: دولت به فکر تقویت و یا تعویض تیم اقتصادی خود باشد و آن را در اولویت خود قرار بدهد نه اینکه در ماه های پایانی به فکر تغییر تیم غیر اقتصادی خود بیفتند./1313/202/ب2

ارسال نظرات