۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۶۰۲۷۹
رییس پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت:

آزمون سراسری قرآن و عترت در حوزه الکترونیک و کتبی برگزار می‌شود

رییس پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت در حوزه الکترونیک ویژه کارکنان دولتی 19 آبان و در حوزه کتبی و 20 آبان برای عموم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خسروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدی علی خسروی معاون دفتر آموزش قرآن و عترت، در نشست خبری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که در همین مرکز برگزار شد، گفت: قرآن می‌تواند در زندگی اجتماعی ما بسیار تاثیرگذار باشد.

رییس پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت عنوان کرد: گاهی مباحث قرآنی مطرح می شود اما انتظار ما برآورده نمی شود پاسخ این است که قرآن ظاهری و حقیقی دارد اگر تنها به ظواهر قرآن تمسک کنیم به آنچه مورد نظر است دست نخواهیم یافت.

معاون دفتر آموزش قرآن و عترت، اظهار داشت:  حقیقت قرآن که از سوی پیامبر(ص) بر قلب پیامبر(ص) نازل شد با تدبر در آن انسان را متحول می‌کند.

حجت‌الاسلام خسروی درباره سوءبرداشت و سوءاستفاده از قرآن، بیان داشت: برخی از قرآن سوء‌برداشت دارند یعنی مفهوم قرآن را نمی‌فهمند اما برخی سوءاستفاده دارند یعنی ظواهر قرآن را وسیله‌ای برای رسیدن به مطامع دنیوی خود قرار می‌دهند.

وی گفت: برای نجات یافتن از سوءبرداشت و سوءاستفاده درباره قرآن لازم است که جامعه نسبت به حقیقت قرآن آگاه شوند، متاسفانه در این زمینه کم کاری شده است.

رییس پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ابراز کرد: اینکه فهم قرآن اختصاص به حوزه های علمیه و دانشگاه‌ دارد برخی را از فهم قرآن مایوس کرده است در حالیکه خداوند در قرآن می‌فرماید ما قرآن را آسان کردیم که همه آن را بفهمند.

معاون دفتر آموزش قرآن و عترت با اشاره به اینکه قرآن کتاب معرفت، اخلاق و دعوت به سوی سعادت است، خاطرنشان کرد: باید بستری برای فهم عمومی قرآن فراهم کنیم چراکه قرآن تنها آموزش روخوانی، قرائت، کتیبه نویسی و خوشنویسی نیست.

حجت‌الاسلام خسروی با بیان اینکه قرآن نیاز ضروری جامعه ما برای همه اقشار است که عاملی برای رسیدن سعادت آنها است، ابراز کرد: موسساتی که نام قرآن را پسوند معرفی خود دارند در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات باید مهم ترین خبر قرآن باشد، بیان داشت: نهادهایی مانند معاونت قرآن و عترت، حوزه های علمیه و بسیج و همه مراکزی که مسؤولیت گسترش آموزه های قرآنی را بر عهده دارند باید در این زمینه بسیار فعال باشند.

رییس پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت عنوان کرد: مسؤولان فعالیت‌های قرآنی ابتدا باید خود در عمل قرآنی باشند که مردم اخلاق و معرفت را در آنها مشاهده کنند.

معاون دفتر آموزش قرآن و عترت، با بیان اینکه از دو ماه پیش زمان ثبت نام اعلام شد و تا هفته پیش 145 هزار نفر ثبت نام کردند، اظهار داشت: این تعداد رکورد بالایی در آزمون فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: آزمون سراسری قرآن و عترت در حوزه الکترونیک ویژه کارکنان دولتی روز چهارشنبه 19 آبان و در حوزه کتبی روز پنج‌شنبه 20 آبان برای عموم برگزار می‌شود، در حوزه کتبی افراد به صورت آزاد از سوی موسسات قرآنی کشور شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خسروی بیان داشت: مجری مدیران کل ارشاد در استان هستند در بیشتر موارد اجرا به عهده برخی موسسات قرآنی سپرده شده است که با تولیت و مسؤولیت ادارات کل به عهده خواهند گرفت.

وی گفت: از ویژگی های این دوره آزمون توجه به تدبر قرآن است به همین مناسبت کتابی به نام «به سوی فهم قرآن» آماده کردیم.

رییس پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ابراز کرد: رشته های آزمون در 4 رشته حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن کریم با دو جزء 29 و 30، معارف توحیدی قرآن و اهل‌بیت(ع) که شامل صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و اصول عقاید می‌شود./201/807/ب1

ارسال نظرات