۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۶۰۳۱۷
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ:

موفقیت نظام سیاسی و اقتصادی کشور در گرو عمل به فرهنگ اهل بیت

قربانی، سبک زندگی قرآنی را مهم ترین راه برون رفت از معضلات جامعه دانست و گفت: : هرچه مشکلات و ناهنجاری‌ها در جامعه وجود دارد، به جهت دوری از این سیره و مکتب است و تنها راهی برای تربیت جوانان وجود دارد؛ بازگشت به فرهنگ ناب قرآن و سیره معصومین و سبک زندگی قرآنی و اسلامی است.
قربانی

دکتر رحیم قربانی در گفت‌و گو با  خبرنگار خبرگزاری رسا، مبنای انقلاب را براساس قرآن و سیره معصومین دانسته و تأکید کرد: ما هرچه بتوانیم خود را به آموزه ها ی این کتاب الهی نزدیک کنیم، قطعا در مسیر اصلی انقلاب قرار خواهیم گرفت و این موضوع بارها در فرمایشات رهبری و امام؛ تأکید شده است.

وی افزود: هرچه مشکلات و ناهنجاری ها در جامعه وجود دارد، به جهت دوری از این سیره و مکتب است و تنها راهی  که برای تربیت جوانان وجود دارد؛ بازگشت به فرهنگ ناب قرآن و سیره معصومین و سبک زندگی قرآنی و اسلامی است.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، برنامه ریزی در جهت اجرای منویات رهبری را از وظایف نهادهای مرتبط با قرآن و عترت دانسته و خاطر نشان کرد: در این موضوع، رهبری چارچوب ها را مشخص کرده اند و ما در حوزه های مختلف اجرا، به خصوص در بخش آموزشی باید در این مسیر قرار بگیریم و نظام مدیریتی، اداری، سیاسی، اقتصادی و نظام آموزش عالی خود را در این جهت مورد بازنگری قرار داده و جاهایی که متفاوت با مبانی  قرآنی بوده و با این مفاهیم زاویه دارد را تغییر دهیم که درغیر این صورت مشکلات موجود به قوت خود باقی خواهند ماند..

قربانی، پیام قرآن را جهانی برشمرده و تصریح کرد: قرآن، آخرین نسخه حیات بخش بشریت است و نه تنها برای ما که برای تمامی جهان پیام دارد که اگر برنامه ریزی ما بر اساس دید الهی باشد؛ سعادت دنیوی و اخروی  به وجود می آید.

این مقام مسئول، فعالیت های صورت گرفته در این حوزه را مناسب توصیف کرده و عنوان کرد: کارهای زیادی در این حوزه انجام شده است؛ اما کافی نیست و باید از تمام توان و ظرفیت استفاده شود تا  فعالیت های قرآنی در اقشار مختلف جامعه تأثیرگذار باشد و همه به عنوان ضرورت زندگی به قرآن  نگاه کنند.

وی بخشی از فعالیت های انجام شده توسط معاونت متبوع خود را مرتبط با چند حوزه دانسته و خاطر نشان کرد: در خیلی از مواردی که خلأهایی در کشور وجود دارد  ما سعی کرده ایم ورود کرده و  فرهنگ قرآنی را در قالب مسائل هنر؛ هنرهای نمایشی، تولیدات تلویزیونی و رسانه ای به جامعه عرضه کنیم و خوشبختانه تا کنون دستاوردهای خوبی هم داشته ایم؛ هرچند که تا رسیدن به قله نهایی راه بسیاری مانده است.

وی در پایان ضمن اشاره به ارتباط بسیج با حوزه های علمیه و روحانیت اذعان کرد: حلقه های صالحین به عنوان یکی از برنامه های کلیدی بسیج؛ ارتباط تنگاتنگی با مساجد، روحانیون و علما دارد، هم چنین حوزه نمایندگی که در مراکز بسیج وجود دارد، باعث ایجاد پیوندهای بیش‌تری شده است اما انتظار ما این است که روحانیت و حوزه های علمیه در بخش هدایت فکری و تأمین محتوا، کمک بیشتری به بسیج داشته باشند/872/پ202/س

 

ارسال نظرات