۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۰۳۳۰
نمایشگاه مطبوعات؛

استاندار قم: رابطه دولت با حوزه و علما خوب است

استاندار قم رابطه دولت و حوزه علمیه و علما را خوب توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف من در استان قم که به صورت رسمی به من ابلاغ شده است تقویت ارتباط دولت با حوزه و علماست و گمان می کنم در این مسیر موفق بوده ایم.
اسناندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی استاندار قم در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در غرفه خبرگزاری رسا حضور یافت و از فعالیت های این خبرگزاری تقدیر کرد.

وی با اشاره به اهمیت همگرایی حوزه و حاکمیت در شناسایی ظرفیت ها و بهبود شرایط اجتماعی گفت: ما در قم ظرفیت های فرهنگی و دینی بسیار بالایی داریم لکن متأسفانه آنچه که امروزه شاهد آن هستیم یک رقابت مضرانه ای است که واقعا به ضرر قم تمام می شود.

استاندار قم به امکانات بسیار خوب در قم اشاره کرد و ادامه داد: در قم تعداد قابل توجهی مراکز فرهنگی با ظرفیت های بالایی وجود دارد اما هم‌راستایی و همگرایی بین آنها برای رسیدن به اهداف و رفع نیازهای جامعه وجود ندارد.

وی با انتقاد از موازی کاری در برخی نهادها اظهار داشت: با همفکری و هم افزایی می شود مانع موازی کاری شد و این امر کمک می کند تا از لحاظ هزینه صرفه جویی و تربیت نیروی متخصص صورت پذیرد، ضمن این که یک یاددهی هم به مردم هست که نوع تعاملات و اقداماتشان در ابعاد مختلف اجتماعی چگونه باید باشد.

صادقی راه حل برون رفت از این مشکل را درک مساله دانست و گفت: باید بفهمیم اهدافمان یکی است و رقابت باید جای خودش را به هم افزایی بدهد تا انرژی شکل گرفته از این هم افزایی بتواند در زمینه رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی کمک کند.

استاندار قم افزود: ما در رابطه با مسائل اجتماعی آسیب ها و مشکلات فراوان و ریشه ای داریم و تصور این که با یک پژوهش و فعالیت میدانی این موضوع درست می شود تفکر اشتباهی است، بلکه باید با یک هم افزایی و برنامه ریزی و آسیب شناسی دائمی و برنامه ریزی و عمل منسجم داشته باشیم تا این آسیب های اجتماعی که از ریل خودشان خارج شده اند به ریل خودشان برگردند.

وی رابطه دولت و حوزه علمیه و علما را خوب توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف من در استان قم که به صورت رسمی به من ابلاغ شده است تقویت ارتباط دولت با حوزه و علماست و گمان می کنم در این مسیر موفق بوده ایم./874/پ202/ج1

ارسال نظرات