۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۶۰۳۴۰
مجتهد زاده در گفت وگو با رسا:

آمریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد/ روحانی تنها دلش را خوش کرده است

پیروز مجتهدزاده گفت: آمریکا به هیچ قول خودش عمل نکرده و رییس جمهور فقط دل خودش را خوش کرده است؛ تحریم ها فقط اسماً برداشته شده است.
پیروز مجتهد زاده مجتهدزاده مجتهدزاده مجتهدزاده

پیروز مجتهدزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که برجام کاملا به نفع طرف آمریکایی تمام شده است، تصریح کرد: یک کلاه گشاد بزرگ تا قوزک پا بر سر ما در برجام رفته است؛ بنده از ابتدا موافق مذاکره و مصالحه بودم تا حقوق ایران باز پس گیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به تهدیداتی که از سوی طرف های غربی و اسرائیلی شده بود، ما راه دیگری جز مذاکره نداشتیم اما مذاکره نه به معنای این بساط مزخرفی که شاهد آن بودیم؛ افراد متبحر و کارشناسی برای مذاکره فرستاده نشدند؛ تنها جایی که آبروی ما حفظ شدن آن جایی بود که صالحی دخالت کرد.

پروفسور مجتهدزاده با بیان این که بنده صالحی را در جریان برجام صد درصد موفق می دانم، در پاسخ به این سؤال که نقش ظریف در این مذاکرات چه بود، افزود: آقای ظریف در جریان مذاکرات هیچی نبود؛ ظریف در مکتب کمال خرازی تحصیل کرده است که کمال خرازی هم در مکتب صادق خرازی تحصیل کرده بود.

وی با انتقاد از تساهل و تسامح در زمینه سیاست، گفت: تمام این حرف ها به خاطر سیاست تسامح و تساهل گفته نمی شود در حالی که همین سهل انگاری ها را افرادی نظیر صادق خرازی درست کرد؛ در مقابل عربستان، اسرائیل و آمریکا سهل انگاری شده است.

مدیر عامل بنیاد پژوهشی یوروسویک لندن درباره نقش ریاست جمهوری در برجام و کشور، بیان داشت: آقای روحانی هم حرف آقای خاتمی را با عنوان دیگری بیان کرده است و در واقع به عنوان یک «تدارکچی» عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: درس اول ژئوپولیتیک بیان می کند که کشور به مثابه یک فرد است که دقیقا کارهایی را می کند که یک فرد در زندگی خودش انجام می دهد؛ حقه بازی، دزدی، جنگ آوری و رفتار صلح آمیز از جمله رفتارهای یک فرد است؛ پس کشور هم که متشکل از افراد است، همین اعمال را انجام می دهد.

محقق و کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر کره زمین را یک مجموعه ای بدانیم که 200 نفر در آن به هم مشت می زنند تا حق و حقوق خود را بالاتر ببرند، شما تساهل می کنید؛ سهل انگاری کردن از اخلاق مذموم است که اخیرا در زمره مقدسات قرار گرفته است.

وی با بیان این که در این دولت همه چیز ما به دشمنان داده شده است، اظهار داشت: اسرائیل تمام دردش این بود که ما صنعت هسته ای نداشته باشیم؛ پس از برجام شاهد هستیم که دیگر اسرائیل یک کلمه حرف نزده و آرامش پیدا کرده است؛ چرا که ما صنعت هسته ای را به دست خودمان نابود کردیم.

مجتهدزاده در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها صنعت هسته ای خود را تعلیق کرد، بلکه دستور دادند که قسمتی از صنعت هسته ای پر از بتن شود؛ اسم این اقدام را جز خیانت چه می توانیم بگذاریم؟

وی به قرارداد آزادی پول های بلوکه شده از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: قرار بر این بود که پس از برجام، دارایی های بلوکه شده ایران آزاد شود؛ آیا دولت به صراحت گفت که دارایی ایران چه مقدار بوده است؟ از زمان شاه 200 میلیارد دلار در حساب های آمریکا مسدود شده است که سود این پول را در مدت 40 سال 600 هزار میلیارد دلار می شود.

مدیر عامل بنیاد پژوهشی یوروسویک لندن ابراز داشت: چند ماه پیش این پدرسوخته های بی همه چیز بی شرف در قبال این قرار داد چهار عدد چمدان پر از اسکناس کردند و به ما تحویل دادند؛ مگر این ها پول دزدی بود که در چمدان به ما تحول دادند یا این که مگر ما این پول ها را به این شکل به آن ها داده بودیم؟ این پول ها از طریق بانک به دست آن ها رسیده بود چرا که اگر در معاملات بین المللی از طریق بانک پولی رد و بدل نشود، اصلا شناسنامه ندارد.

وی تصریح کرد: این پول ها اصلا ارزشی ندارند و فاقد شناسنامه هستند؛ این کار مثل این است که ایران خودش دلار چاپ کرده باشد و در عرصه بین المللی هیچ ارزشی ندارد.

پروفسور مجتهدزاده بیان داشت: یک کشور را در دنیا مثال بزنید که معاملاتش را با چمدان انجام داده باشد؛ این یک اهانت بزرگ به ایران بود؛ دلیل خود را هم عدم امکان مبادلات بانک ها با ایران بیان کرده اند در حالی که قرار بود تحریم های بانک ها لغو شود؛ این نتیجه مالی برجام بود.

وی خاطرنشان کرد: بنده از اول گفته بود که عاقبت در برجام به جایی می رسیم که به آمریکا بدهکار می شویم؛ چون من در آمریکا زندگی کرده ام و آن ها را می شناسم چنین حرفی را زده بودم و می زنم.

محقق و کارشناس مسائل سیاسی گفت: این که رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات گفت که 100 تحریم برداشته شده و فقط 3 تحریم باقی مانده است، بر چه اساسی بود؟ الان کدام شرکت به ما هواپیما می فروشد؟ هیچ یک از هواپیماهایی که خریداری شده هم به ما نخواهد رسید و این ها هم به املاک بلوکه شده افزوده می شوند.

وی تأکید کرد: آمریکا به هیچ قول خودش عمل نکرده و رییس جمهور فقط دل خودش را خوش کرده است؛ تحریم ها فقط اسماً برداشته شده است؛ اصلاح طلب ها و به اصطلاح روشنفکرها همیشه خلاف رهنمودهای رهبری انقلاب عمل کرده و سخن می گویند.

مدیر عامل بنیاد پژوهشی یوروسویک لندن این وضعیت اصلاح طلبان را به وضعیت دوران شاه تشبیه کرد و ادامه داد: آقای هویدا در دوران شاه اظهار می کرد که من کاره ای نیستم و هر چه شاه می گوید انجام می دهم؛ امروز هم شاهد همان وضعیت هستیم و هر کاری که می کنند، می گویند که ما کاره ای نیستیم و هر چه رهبر معظم انقلاب بگوید انجام می دهیم.

وی با اشاره به این که خیانت از سوی کارگران و کشاوزان انجام نشده است، گفت: این خیانت ها از سوی روشنفکران جامعه است؛ جلوی چشم همگان می گویند که سیاست ما سیاست تساهل و تسامح است به عبارتی دیگر سیاست خارجی ما خیانت است.

پروفسور مجتهدزاده خاطرنشان کرد: در ماجرای برجام هم شاهد هستیم که پاسخ هر انتقادی را اینگونه می دهند که رهبری تأیید کرده است، در حالی که رهبر معظم انقلاب فقط کلیات را تأکید کردند و جزئیات آن مورد تأیید ایشان نیست./840/ت302/ج

ارسال نظرات