۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۰۴۰۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

استحاله و براندازی نظام هدف دشمن از نفوذ فرهنگی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به مسأله نفوذ فرهنگی دشمن و تلاش های صورت گرفته در این باره اشاره کرد و با بیان این که هدف دشمن از نفوذ فرهنگی استحاله و زمینه سازی برای براندازی کشور است، گفت: متأسفانه عملکرد و سیاست های فرهنگی دولت زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در نشست دستگاه های فرهنگی استان با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مسائل فرهنگی همواره در رأس مسائل مهم کشور قرار داشته است، گفت: اما علیرغم اهمیت این موضوع توجه خاصی به آن نشده و همواره مورد بی مهری مسؤولان قرار گرفته است.

وی با بیان این که مسؤولان کشورمان با وجود سر دادن شعارهای فرهنگی در مقاطع مختلف اما در عمل مسائل فرهنگی را به حال خود رها کردند، افزود: اگر کشور در عرصه فرهنگی یک مدیریت منسجم و هدفمندی داشت امروز شرایط فرهنگی کشور ما این گونه نبود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در هر دولتی مسائل اقتصادی و سیاسی بر مسائل فرهنگی پیشی گرفته است، گفت: این در حالی است که مبنای انقلاب اسلامی با تکیه بر اصول فرهنگی شکل گرفته است و توجه به مبانی فرهنگی جزء مسائل مهم و غیر قابل انکار کشور است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تا فرهنگ یک کشور اصلاح و ساماندهی نشود به حتم مباحث اقتصادی و سیاسی نیز حل و فصل نخواهد شد، افزود: بی توجهی به فرهنگ یک کشور خسارت های جبران ناپذیری را برای جامعه در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولت علیرغم شعارهایی که در حوزه فرهنگ داده است متأسفانه در این باره بسیار ضعیف عمل کرده است، تصریح کرد: متأسفانه حواشی هایی که در حوزه فرهنگی کشور در این مدت شاهد آن بودیم بسیار بیشتر از عملکرد مثبت دولت در این حوزه است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که متأسفانه ظرفیت های ارزشمند فرهنگی کشور به حال خود رها شده است، افزود: در این مدتی که از عمر دولت گذشته حرکت فرهنگی ارزشمندی که موجب خوشحالی و خرسندی بزرگان دینی ما شود، صورت نگرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که عدم وحدت و همدلی در مباحث فرهنکی کشور می تواند آسیب زا باشد، تصریح کرد: باید بخش های فرهنگی کشور با هدفگذاری صحیح در جهت انجام وظایف و رسالت های خود گام بردارند و حرکت های موازی که اثرگذاری مثبتی ندارد پرهیز کنند.

وی به مسأله نفوذ فرهنگی دشمن و تلاش های صورت گرفته در این باره اشاره کرد و با بیان این که هدف دشمن از نفوذ فرهنگی استحاله و زمینه سازی برای براندازی کشور است، تصریح کرد: متأسفانه عملکرد و سیاست های فرهنگی دولت زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که عده ای در کشور همچنان مسأله نفوذ فرهنگی دشمن را شوخی فرض می کنند، افزود: علیرغم هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خطر نفوذ فرهنگی اما هنوز شاهد اقدام خاصی از سوی متولیان فرهنگی کشور جهت مقابله با توطئه های دشمنان نیستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در تهاجم فرهنگی به دنبال تحمیل مبانی و ارزش های ضد دینی خود به جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان ملت ایران  تغییر ارزش های حاکم بر این نظام اسلامی و در نهایت تأمین منافع سیاسی و اقتصادی خود است.

وی با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن موجب استیلای سیاسی و اقتصادی کشور می شود، ادامه داد: دشمن با نفوذ فرهنگی زمینه حاکمیت اندیشه ها، ارزش های و رفتارهای مورد نظر خود را در کشور فراهم خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که برخی ها با فراهم کردن زمینه نفوذ فرهنگی دشمن تلاش می کنند فکر و فرهنگ انقلابی کشورمان را نیز تحت سلطه دشمنان قرار دهند، تصریح کرد: هدف اصلی دشمن نیز در تهاجم و نفوذ فرهنگی سلطه فکری و فرهنگی از طریق تغییر باورها و رفتارهای یک ملت است.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، از این اجتماع عظیم به عنوان یک حرکت ماندگار و ارزشمند در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: در حال حاضر این اجتماع عظیم به عنوان یکی از اجتماعات کاملاً مردمی و خودجوش جهان است که مورد توجه بسیاری از ملت ها قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تلاش دشمنان برای تضعیف و کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را بی فایده خواند و تصریح کرد: علیرغم تهدیدهای گسترده گروه های تروریستی برای عدم حضور مردم در این اجتماع عظیم، اما شاهد هستیم اقبال عمومی مردم امسال بسیار بیشتر از سال های گذشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور گسترده عاشقان امام حسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر عزت و اقتدار امت اسلامی در برابر جبهه کفر را به نمایش می گذارد، ادامه داد: این حضور پر شور و شعور نشان خواهد داد که نور حسینی هیچ گاه خاموش شدنی نیست و همواره برای همه ملت های آزاده جهان نور افشانی خواهد کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که عزت امروز امت اسلامی را مرهون خون پاک شهدای دشت کربلا دانست و با بیان این که حراست و پشتیبانی از این جایگاه در گرو زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: اربعین حسینی  فرصتی ارزشمند برای نشر ارزش اسلامی در جامعه است.

وی با بیان این که در هیچ جای دنیا نمی توان چنین تجمعی را یافت که مردم برای عرض ارادت به سومین امام خود صد ها کیلومتر را با پای پیاده برای رسیدن به محبوب خود بپیمایند، ادامه داد: اربعین یک امانت حسینی است که به دست ما رسیده است و باید تلاش کنیم تا این حرکت ارزشمند هر روز جهانی تر شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اینکه همه مردم ما چه شیعه و چه سنی با خلوص نیت وارد کربلا می‌شوند و حرکت عظیم انقلابی تشکیل دادند، ادامه داد: این اجتماع عظیم پاسخی کوبنده به جسارت های چندین ساله تکفیری ها به ساحت ائمه معصومین(ع) است./202/950/ب1

ارسال نظرات