۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۶۰۴۱۷
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

پرداختن به مباحث دانش آموزی و رفع نیازهای آنان از وظایف اصلی روحانیان است

دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه به دنبال این نیست که ایجاد شغل کند، گفت: یکی از فعالیتهای اصلی روحانیان پرداختن به مباحث دانش آموزی و رفع نیازهای آنان است.
نشست ستاد حجت الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در میزگرد معاونان آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه برادارن و خواهران سراسر کشور عصر امروز 18 آبان در سالن همایش های آستان قدس رضوی با بیان اینکه حوزه به دنبال تصدی گری نیست، اظهار کرد: در حال حاضر 107 هزار مدرسه و بیش از 60 هزار مسجد در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزون براین مراکز، ادارات و دستگاه های اجرایی کشور هم نیاز به ائمه جماعت دارند، افزود: در مجموع ما به 300 تا 400 هزار روحانی در کشور نیاز داریم و نیازهای کشور فراتر از حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام ملکی با رد پیشنهاد بورسیه کردن طلاب رشته های تعلیم و تربیت اسلامی از سوی آموزش و پرورش گفت: در واقع در جامعه ما آنقدر به روحانی نیاز وجود دارد که هر کجا یک عالم توانمند باشد آموزش و پرورش باید در صف بماند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه به دنبال این نیست که ایجاد شغل کند، تصریح کرد: یکی از فعالیتهای اصلی روحانیان پرداختن به مباحث دانش آموزی و رفع نیازهای آنان است.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش درادامه درباره ایجاد وحدت رویه بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی در مدارس گفت: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این موضوع پیش بینی شده است که هرفردی بخواهد وارد آموزش و پرورش بشود باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان برود و آنها یک دوره یکساله را بگذرانند و هدف اینست که انتقال یک مهارت واحد برای آنان انجام شود.

حجت الاسلام ملکی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه ها افزود: در بحث پژوهش گامهای بلندی برداشته شده است و در اولویتهای پژوهش پنج عنوان مربوط به همکاریهای ستاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش دیده شده است که یکی از مصادیق کارآمدی و میزان موفقیت طرح امین است که امسال اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این نشست را تشریح سیاست‌ها و تبیین برنامه‌ها، مرور فعالیت‌ها و تبادل نظر پیرامون چگونگی انجام فعالیت‌های مشترک بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ما در شرایط امروز شاهد وضعیتی هستیم که می‌توانیم ادعا کنیم، همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به حدی از رشد رسیده است که روی چگونگی این همکاری و تعمیق بخشیدن به آن تمرکز کنیم.

حجت الاسلام ملکی تاثیر و نتیجه همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را در بهره‌مندی بیش از هزاران مدرسه و صدها دانش‌آموز و اولیای دانش‌آموزان در سراسر کشور از خدمات تبلیغی، مشاوره‌ای و تربیتی روحانیان دانست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در راستای اعلام فعالیت‌های مشترک بین دو دستگاه، اعزام مبلغ در مناسبت‌ها، اعزام مبلغ همراه در راهیان نور، اجرای طرح امین، اجرای طرح روشنا، ارائه مشاوره‌های مذهبی به اولیاء و دیدار دانش‌آموزان با علما و نخبگان حوزوی را از دیگر موارد این همکاری برشمرد.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد همکاری‌ها با توجه به اصول و راهکارها وظیفه دارد با توجه به چند نکته از جمله، پرهیز از ورود به عرصه اجرا، پرهیز از موازی کاری و تداخل در امور، بستر‌های لازم را برای رسیدن به اهداف مدنظر فراهم کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه انجام فعالیت‌ها از مجرای تشکیلات موجود و تاکید بر منابع پایدار آموزش و پرورش در اولویت هستند، تصریح کرد: بنابراین باید به دنبال توانمند‌سازی منابع آموزش و پرورش باشیم.

حجت‌الاسلام ملکی در پایان با اشاره به توانمند‌سازی طلاب حاضر در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ روحانی در آموزش و پرورش شاغل هستند که شان طلبگی آن‌ها به فعلیت در نیامده است.

حجت الاسلام ملکی افزود: تثبیت جایگاه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید بگونه ای باشد که با جا به جایی افراد دستخوش تغییر نشود.

گفتنی است، نشست مشترک حوزه های علمیه و مدیران پرورشی آموزش و پرورش تا فردا 19 آبان در مشهد ادامه دارد./201/934/ب1

ارسال نظرات